به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت هشتمین سالگرد عروج عارفانه حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) اظهار داشت: عروج این عالم ربانی یک مصیبت بسیار سخت و سنگین برای جهان اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه امروز جوانان ما در عطش معارف شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) به سر می‌برند افزود: زندگی زاهدانه و منش عارفانه این شخصیت بزرگ موجب شد که قلب بسیاری از انسان‌های عاشق به سوی او هدایت شود.

اشجری با بیان اینکه عروج آیت‌الله العظمی فومنی(ره) ضربه‌ای بزرگ بود تصریح کرد: در روایات دینی آمده است مرگ فرد عالمی چون آیت‌الله العظمی بهجت مرگ یک عالم است و شخصیت این عالم ربانی یک شخصیت کم نظیر در دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه امروز برخی در تلاش هستند تا فقط به مشی عارفانه این شخصیت بزرگوار بپردازند بیان داشت: همسو بودن آرمان‌های آیتالله العظمی بهجت فومنی(ره) با آرمان‌های بزرگ امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بی‌انصافی است اگر علاقه و ارادت این شخصیت بزرگ را به ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفت خاطرنشان کرد: هرگز نباید از مشی سیاسی آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) غافل باشیم.

اشجری با بیان اینکه 27 اردیبهشت هشتمین سالگرد عروج این عالم ربانی است تصریح کرد: همه ساله تدارک مراسمات عروج این عالم ربانی در استان دیده می‌شود و مراسم پرشوری در زادگاه ایشان در فومن برگزار می‌شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه امسال ستاد بزرگداشت عروج عارفانه این عالم ربانی به‌صورت استانی و ملی برگزار می‌شود بیان داشت: باید شخصیت والای این عالم ربانی را با ابزار هنرمندانه امروز به جوانان شناساند.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری یک خیابان متناسب با شأنیت این عالم بزرگ در استان گیلان در دستور کار است افزود: سیمای ظاهری استان گیلان در معرفی این عالم ربانی کم کار بوده و باید به شیوه بهتری در مورد اینکه گیلان زادگاه این شخصیت بزرگ دنیای اسلام است اقدام شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به ضرورت نصب تابلوها و تمثیل‌های این عالم ربانی در اقصی نقاط استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید یک یادمان بزرگ و متناسب با شأن و شخصیت بزرگ این عالم ربانی در ورودی استان نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره بزرگ آیت‌الله العظمی بهجت فومنی(ره) در دستور کار است و زمینه‌های برگزاری این کنگره انجام شده است خاطرنشان کرد: 40 پیشنهاد به‌منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی به دستگاه‌ها در استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605747
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.