رئیس اداره هواشناسی آستارا روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در 24 ساعت گذشته بارش حدود 14 میلیمتر باران در آستارا به ثبت رسیده و دمای فعلی هوای این شهرستان هشت درجه سانتیگراد است.
فردین فرتوت نیا با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه های شهرستان آستارا پرهیز کنند، افزود: برای 24 ساعت آینده وضعیت جوی آستارا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با بارندگی پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا شاهد کاهش ناپایداری خواهیم بود، اضافه کرد: در حال حاضر سرعت وزش باد در آستارا، 10 کیلومتر بر ساعت و میزان رطوبت هوای این شهرستان 88 درصد است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نیز گفت: روز گذشته (شنبه) شاهد بارش برف پراکنده در ارتفاعات حیران بودیم ولی امروز با قطع بارش برف، شاهد بارش تند باران در این منطقه هستیم.
انور بی نیاز با اشاره به اینکه راه های اصلی و فرعی حوزه استحفاظی آستارا باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: گردشگران روز طبیعت با توجه به ادامه بارش ها در محور آستارا-اردبیل و لغزنده بودن جاده، به نکات ایمنی توجه و با احتیاط رانندگی کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان با یک هزار و 200 میلیمتر بارش در سال، جزو پربارانترین مناطق ایران محسوب می شود. این شهرستان 25 کیلومتر راه اصلی، 148 کیلومتر راه روستایی و 15 کیلومتر بزرگراه دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.