پردل امیری نژاد روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از 28 اسفندماه هم زمان با ورود نخستین گروه مسافران نوروزی به شهرستان آستارا، موزه حکیم نظامی این شهرستان نیز مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گرفت.
وی افزود: روزانه 100 تا 150 گردشگر نوروزی با حضور در موزه حکیم نظامی آستارا با اسناد و مدارک فرهنگی و علمی این شهرستان آشنا می شوند.
امیری نژاد با اشاره به اینکه موزه حکیم نظامی جزو برنامه های روزانه تور آستارا گردی گردشگران نوروزی است، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این موزه، شایسته است مردم فرهنگ دوست آستارا به تکمیل آثار فرهنگی و معنوی این موزه اقدام کنند.
به گفته امیری نژاد شهروندان می توانند اسناد و مدارک فرهنگی خود را به منظور قرار دادن در ویترین موزه حکیم نظامی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا تحویل دهند.
وی ادامه داد: موزه فرهنگ و آموزش حکیم نظامی آستارا در هفته اول تعطیلات نوروزی از ساعت 9 صبح تا 18 عصر باز بود که به علت استقبال گردشگران در هفته دوم تعطیلات عید، ساعت کاری آن یک ساعت افزایش یافت.
مدرسه حکیم نظامی در سال 1287 هجری خورشیدی بنیان گذاشته شده و در فهرست آثار ملی ایران به شماره 15220 به ثبت رسیده است.
تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال های ابتدایی 1300 هجری خورشیدی و دانش آموختگی شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور در آن از سوابق این مدرسه است و با دارا بودن حیاط بزرگ، بام های سفالی، در و پنجره های چوبی و شومینه های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را به نمایش گذاشته است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گفت: برداشت کننده غیر مجاز صدف از اراضی تالاب آق در نوار ساحلی این شهرستان با حکم قضایی به سه سال حبس محکوم شد.
محمدرضا روشنی روز جمعه افزود: فرد متخلف با هوشیاری ماموران محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
وی با اشاره به اینکه برداشت صدف تخریب سواحل و پیشروی آب دریا را سبب می شود ، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز صدف از سواحل آستارا، ماموران محیط زیست متخلفان را دستگیر خواهند داد.
پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
در تالاب آق آستارا 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر شناسایی شده و سالیانه صدها هزار قطعه از پرندگان مهاجر در داخل و اطراف آن فرود می آیند.
شهرستان آستارا با 18 کیلومتر نوار ساحلی در غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.