سجاد موسوی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عوامل اجرایی ستاد اسکان مسافران فرهنگی آستارا مستقر در مدرسه عدالت این شهرستان، کار خود را از 26 اسفندماه گذشته با پذیرش و ساماندهی مسافران آغاز کردند.
وی عوامل اجرایی ستاد را 64 نفر ذکر کرد و افزود: از 26 اسفندماه تا پایان هشتم فروردین، 10 هزار و 604 نفر مسافر فرهنگی در قالب دو هزار و 959 خانوار در مدارس شهرستان آستارا اسکان یافتند.
وی با اشاره اسکان مسافران فرهنگی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته ، اضافه کرد: بیشتر مسافران اسکان یافته در این مدت به ترتیب از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بودند.
موسوی با بیان اینکه مسافران فرهنگی در 191 کلاس درس در قالب 21 مدرسه اسکان داده می شوند، اظهار کرد: برای تعطیلات نوروز، 80 کلاس مجهز و 111 کلاس نیمه مجهز با امکانات رفاهی نظیر فرش، یخچال، تلویزیون، اجاق گاز و سیستم سرمایشی آماده خدمات رسانی به مسافران است.
وی تصریح کرد: در این مدت در خانه معلم آستارا نیز با شش اتاق و 22 تخت، 308 مسافر فرهنگی در قالب 84 خانوار اسکان یافتند.
12 هزار و 41 مسافر فرهنگی در نوروز 95 در مدارس آستارا اسکان یافته بودند.
شهرستان آستارا با91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری و 13 هتل، 9 هتل آپارتمان، هفت مهمانپذیر و 26 واحد پذیرایی بین راهی میزبان گردشگران نوروزی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.