سرهنگ امیر طالبی رحیم آبادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعیت شناوری از شهرستان های استان برای خریدهای نوروزی و انجام امور معوقه به مرکز استان تردد می کنند که این امر و انجام پروژه های عمرانی شهری موجب ترافیک سنگینی در خروجی های شهر رشت می شود.
وی با بیان اینکه هرساله پلیس راهور پیش بینی های لازم را برای کنترل و روان سازی ترافیک در نقاطی همچون جانبازان، یخسازی ، میدان گیل و میدان فرزانه انجام می دهد، اظهار کرد: امسال باوجود پیش بینی های انجام شده با کنده کاری هایی در نقاطی مانند بلوار گیلان، رشتیان ، دیلمان ، صیقلان و بلوار ولی عصر مواجه شده ایم که موجب افزایش ترافیک می شود و پلیس را برای کنترل و روان سازی ترافیک با مشکل مواجه می کند.
وی با تاکید براینکه پلیس راهور با اجرای پروژه ها همچون آسفالت در روز موافق نیست ، تصریح کرد:با وجود دلایلی که شهرداری رشت برای انجام اسفالت و ترمیم خیابان ها عنوان می کند، در این ایام ، معابر شهری بدلیل تردد زیاد خودروها ، گنجایش عملیات عمرانی را ندارد.
سرهنگ طالبی گفت: بر همین اساس؛ شهرداری موافقت کرده است که از فردا ( پنجشنبه) اجرای پروژه های عمرانی شهری در خیابان ها را به شب موکول کند.
سخنگوی پلیس راهور در ادامه به ترکیدگی لوله آب شرب بندر انزلی در مقابل بیمارستان آریای رشت اشاره و بیان کرد: به علت قطع شدن اب شرب بخشی از شهرستان انزلی و ضرورت به انجام ترمیم این لوله ؛ پلیس راهور مجبور به بستن یک لاین و دو طرفه کردن لاین مخالف شده است که در حال حاضر، این مشکل ، ترافیک زیادی را در محور رشت- انزلی در مبادی ورودی رشت بوجود آورده است.
وی یکی از مشکلات شهر رشت را نداشتن رینگ کمربندی عنوان و تصریح کرد: روزانه فقط یکهزار دستگاه تریلی، از انزلی به سمت رشت و به خارج از استان بار ترانزیت می کنند که در خراب شدن سریع آسفالت های خیابان ها و معابر شهری نقش زیادی دارد.
سرهنگ طالبی خاطرنشان کرد: ایجاد رینگ کمریندی علاوه بر کمک به حفظ نگهداری آسفالت شهری در کاهش ترافیک روزانه شهر رشت نیز موثر است.
شهر رشت در حال حاضر با 640 هزار جمعیت ثابت روزانه افزون بر یک میلیون و 200 هزار جمعیت شناور دارد که در ایام تعطیل سال به افزون بر 2 میلیون نفر می رسد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.