مجید آزادخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکیلات شهرداری رودبنه با گذشت 15سال از تاسیس آن جدید است و منابع درآمدی کافی برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها وجود ندارد و نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان شهرستان و استان در کسب اعتبارات است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از زیرساخت های رودبنه تکمیل نشده است و به آسفالت خیابان ها و معابر عمومی نیاز دارد و حدود 40 درصد کوچه های داخل شهر خاکی هستند.
وی با تشکر از فرماندار لاهیجان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل توجه ای که تاکنون به شهر رودبنه داشته اند اظهارداشت: این شهرداری با توجه به درآمد پایین و نداشتن منابع درآمدی کافی و کمبود امکانات توان توسعه شهر و انجام زیرساخت های آن را ندارد و استحقاق بیشتری برای دریافت اعتبارات دارد.
وی تصریح کرد: از محل اعتبارات تملک دارایی ها و ماده 180سال گذشته هشت میلیارد و 330میلیون ریال اعتبار مصوب شد که از این مبلغ یک میلیارد و 24میلیون ریال آن تحقق پیدا کرد و در سال جاری نیز از این محل یک میلیارد و 950میلیون ریال مصوب شده است که تاکنون 510 میلیون ریال آن تخصیص داده شده است.
آزادخواه گفت: جاده لاهیجان ، رودبنه به چاف یکی از راههای شهرستان لاهیجان به لنگرود است که 52 روستای این بخش را پوشش می دهد و حدود 2 کیلومتر آن از داخل شهر رودبنه می گذرد که در بارش برف اخیر و سال گذشته به شدت آسیب دیده و تخریب شده است که نیاز به روکش آسفالت دارد که هزینه آن بسیار سنگین است و از توان این شهرداری خارج است.
شهردار رودبنه افزود: مساحت این محدوده بیش از 40 هزار مترمربع برآورد شده است که بیش از 15 میلیارد ریال هزینه دارد .
وی یادآورشد:یکی از مشکلات دیگر این شهر اصلاح شبکه فرسوده برق رودبنه است که مربوط به 30سال قبل است و نیازمند به کمک و مساعدت فرماندار شهرستان لاهیجان و نماینده مردم و اداره برق شهرستان است تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح بخشی از این شبکه با مشارکت اداره برق و شهرداری اقدام شده و طی سه سال گذشته حدود 200 تیر برق تعویض و اصلاح شده است.
وی اظهارداشت: تخریب دیواره های رودخانه سیدعلی اکبری که از داخل شهر عبور می کند یکی از مشکلات بزرگ شهر رودبنه بشمار می رود که بیش از 2 کیلومتر دیواره های رودخانه تخریب و این تخریب تا زیر آسفالت ادامه یافته است که اگر نسبت به دیواره سازی آن اقدام نشود موجب خسارت بیشتری خواهدشد.
شهردار رودبنه تصریح کرد: تخریب این دیواره ها به مرور اتفاق افتاده است و نیازمند دیواره سازی است که تاکنون هیچگونه اعتبارای برای بازسازی آن منظور نشده است.
آزادخواه یادآورشد: شهرداری رودبنه در سال 1380 تاسیس شده است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی هم در حوزه شهر انجام شده است و تجهیزات و امکانات زیادی برای این شهر تهیه شده است که بیشتر آن طی 2 سال اخیر فراهم شده است اما این امکانات کافی نیستند.
وی یادآورشد: یک دستگاه خودروی حمل زباله و یک دستگاه خودروی آتش نشانی در سال جاری خریداری شده که با داشتن سه دستگاه خودروی آتش نشانی این شهرداری از نظر امکانات آتش نشانی در وضعیت مناسبی قرار دارد .
شهردار رودبنه گفت: حدود 12 هزار و 500 مترمربع کوچه ها و معابر عمومی این شهر درسال جاری آسفالت شده است.
شهر رودبنه با 348 هکتار وسعت و نزدیک به چهار هزار نفر جمعیت به عنوان مرکزبخش رودبنه شهرستان لاهیجان در پنج کیلومتری شهر لاهیجان قرار دارد.
خبرنگار:فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.