به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز یکشنبه در دیدار با فرمانده و جمعی از کارکنان پلیس راه استان افزود: ترویج فرهنگ رعایت قوانین و مقررات، مستلزم اخلاق حسنه و برخورد خوب پلیس است.
وی تصریح کرد: اگرچه برخورد قهری برای افراد بی توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی همچون رعایت نکردن سرعت مطمئنه ، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و ... برای کاهش آمار تصادفات لازم است اما برخورد حسنه و احترام به متخلفان در نهادینه کردن فرهنگ رانندگی صحیح، ضروری است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تلاش های پلیس برضرورت تلاش بیش از پیش مسئولان برای کاهش آمار تلفات تصادفات رانندگی تاکید و تصریح کرد: در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم و باید بیش از پیش، با رعایت قوانین و مقررات، یاری دهنده پلیس باشیم.
نماینده ولی فقیه در گیلان به تعطیلات نوروزی و ورود چندین میلیون مسافر به استان نیز اشاره و بیان کرد: پلیس گیلان در برخورد با مسافران باید اسوه و نمونه باشد تا این فرهنگ بعنوان بخشی از فرهنگ غنی استان از طریق گردشگران در دیگر مناطق ایران منعکس شود.

** 575 نفر در تصادفات برون و درون شهری استان طی یازده ماه گذشته جان باخته اند
رئیس پلیس راه گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه طی یازده ماه گذشته 575 نفر در تصادفات برون و درون شهری استان جان باختند، بیان داشت: 57 درصد این افراد عابر پیاده و راکب موتورسیکلت بودند.
سرهنگ حسین محمدپور میانگین سنی عابران پیاده کشته شده در جاده های استان را 60 سال و میانگین سنی راکبان کشته شده موتورسیکلت را 40 سال عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات بین ساعت های 16 تا 20 روی می دهد، بر لزوم رعایت بیش از پیش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید و اضافه کرد: رعایت سرعت مطمئنه ، استفاده از کلاه ایمنی و بستن کمربند نقش موثری در کاهش آمار تصادفات دارد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان همچنین به پلاک گذاری موتورسیکلت ها اشاره و بیان کرد: در زمان کنونی حدود 400 هزار موتورسیکلت و 500 هزار خودرو در استان پلاک گذاری شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.