نازنین شهبازی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت این مرکز با هفت پرسنل و در فضایی به مساحت 20 متر مربع در اداره بهزیستی آستارا آغاز شد.
وی افزود: این مرکز با مشارکت بخش خصوصی فعال شده و اداره بهزیستی آستارا هزینه ای برای راه اندازی آن صرف نکرده است.
شهبازی مدت زمان فعالیت این مرکز را از ساعت 8 تا 20 شب عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده و خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری از آسیب هایی است که شهروندان در صورت مشاهده آن می توانند با تلفن 123 گزارش دهند تا با حضور نیروهای بهزیستی خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به اورژانس اجتماعی انتقال داده شوند.
وی ادامه داد: افراد آسیب دیده در صورت نیاز به نگهداری 10 تا 15 روز، به مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان تالش انتقال داده خواهند شد و در حال حاضر فضای کافی در اورژانس اجتماعی آستارا وجود ندارد.
شهبازی اظهار کرد: دسترسی به خدمات، تشکیل کارگروه فوریت های اجتماعی و اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر حوزه های فعالیت این مرکز است.
به گفته رئیس اداره بهزیستی آستارا خدمات این مرکز فقط معطوف به افراد تحت پوشش بهزیستی نیست، بلکه تمام اقشار آسیب دیده می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی بهزیستی شهرستان آستارا 634 خانوار مستمری بگیر تحت پوشش سازماندهی شده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صدور محموله شیر خشک به میزان 24 تن به کشور گرجستان از مرز زمینی این شهرستان خبر داد.
بهرام پورضرب روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان شیر خشک تولید داخل، با مجوز اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و با نظارت شبکه دامپزشکی آستارا به گرجستان صادر شد.
وی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی این محموله صادراتی 66 هزار دلار است، افزود: صادرات لبنیات به روسیه و گرجستان با توجه به بازار تقاضای آن می تواند در ارزآوری، جهانی شدن برندهای تولید کننده محصولات لبنی ایرانی و ایجاد تعادل در بازار داخلی موثر باشد.
به گفته پورضرب پیش از این 424 تن شیر خشک به ارزش یک میلیون و 408 هزار دلار از مرز زمینی گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.