بعضی وقت ها شاید به خاطر نوع زندگی، منش و رفتار خوب و مناسب دیگران غبطه بخوریم و مدام با خودمان کلنجار برویم که چرا ما نمی توانیم چنین و چنان باشیم و ... اما برخی اوقات باید به نوع مرگ بعضی ها هم غبطه خورد و آرزو داشت که ای کاش ما نیز بدین شکل دار فانی را وداع گفته و از خودمان نام نیک و تاثیرات مفید و مثبتی برجا بگذاریم؛ در واقع شاید مرگ زیبایی باشد که زشتی اعمال ما بر او تحمیل می شود اما نوع مرگ بعضی ها نیز از درجه و اعتبار بالایی برخوردار است و همین هم شاید از محسنات مرگ باشد.
... خبر درگذشت ناگهانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی خیلی زود از شایعه به واقعیت پیوست و در کمتر از یک ساعت که مشکل قلبی ایشان حادث شد، روح بلند این بزرگمرد تاریخ معاصر کشورمان به خمینی کبیر پیوست و همه را انگشت به دهان کرد ؛ مگر می شود! هاشمی و مرگ!
بله اینچنین بود که رفتن آیت الله هم مثل بودنش برای دوست و دشمن مهم و با ابهت بود و این نهایت شاخصه مرد تاثیرگذار تاریخ انقلاب است که همه را با مرگ خود غافلگیر کرد.
آری هاشمی خیلی ناگهانی به همرزمان دوران سخت انقلاب از حضرت امام خمینی گرفته تا مرحوم طالقانی، شهیدان بهشتی، مطهری و ... پیوست تا تاریخ انقلاب اسلامی ورق دیگری بخورد و رهروانش ادامه دهنده راه او باشند.
نگارنده که از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در مکتب این نهضت بزرگ شده و آموزش دیده ام، از کلاس اول دبستان (سال 57) تا بحال زنده یاد آیت الله هاشمی را یار و یاور امام و انقلاب دیده و در طول تمام این 38 سال گذشته مجذوب رفتار، اخلاق، منش، هوش و توانایی های این یار و یاور مقام معظم رهبری بوده ام و همین محسنات کافی بود تا عشق و ارادت و احترامم را نسبت به ایشان به هر نحوی که می توانم بروز دهم و خوشحالم که به گواهی آرشیو آثارم در این مسیر سربلند بوده ام، چرا که پس از مرگ آیت الله هاشمی تازه فهمیدیم که این عشق و ارادت را فقط من و هموطنانم نداشته بلکه در جای جای دنیا نیز آیت الله را به دیده احترام می نگرسته و هم اکنون پس از مرگش، او را به درستی ستایش می کنند و همین کافی است تا نام و آوازه هاشمی تا ابد جاودانه بماند؛ کسی که با وجود تمام ناملایمات و بد اخلاقی هایی که در دولت گذشته در حق وی روا داشتند، هرگز خم به ابرو نیاورد و جاویدان شد.
7294/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.