حجت اسلام محمد ساجدی دو شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت ...هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آن مرحوم همواره ثبات و بالندگی نظام اسلامی را به عنوان ثمره انقلاب مردم ایران مورد توجه داشتند و در این راه از هیچ کوشش و جانفشانی دریغ نکردند.
وی با بیان اینکه آیت ا...هاشمی رفسنجانی در راه حفظ انقلاب بسیاری از ناجوانمردیها و بی انصافی ها را به جان خرید اظهار داشت: آن مرد بزرگ در این راه از اهانتها ،خیانتها و نامردی هایی که در حقش صورت گرفت چشم پوشی کرد.
وی افزود: آیت ا... هاشمی همواره اهتمام بسیاری به وحدت ملی و تقویت ولایت فقیه داشتند و از رهبری به عنوان محور و اساس نظام مقدس پیروی و اطاعت می کردند.
وی با بیان اینکه آن بزرگوار اطاعت از رهبری را همیشه به عنوان یک اصل مورد توجه قرار می دادند، افزود: آیت ا...هاشمی هیچگاه از چارچوب تقویت و تبعیت از رهبری تخطی و تزلزل نکرد.
وی گفت: این در حالی است که برخی از کوته نظران داخل کشور و همچنین دشمنان خارجی تلاش داشتند تا آیت ا... هاشمی را در مقابل رهبری قرار دهند که با تیزبینی ایشان این رابطه دوستانه تا پایان حیات پربرکتشان همچنان استوار باقی ماند و هیچگونه خدشه ای برآن وارد نشد.
امام جمعه آستانه اشرفیه در ادامه با بیان اینکه آیت ا...هاشمی رفسنجانی همچنان که به امام خمینی (ره) عشق می ورزیدند به مقام معظم رهبری نیز عشق داشتند افزود: رابطه ایشان با مقام معظم رهبری ارتباطی صمیمانه و بسیار نزدیک بود و محبتی عمیق نیز بین آن بزرگواران وجود داشت.
حجت اسلام محمد ساجدی با اشاره به اینکه در پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت ا...رفسنجانی عمق این محبت به وضوح دیده می شود اظهار داشت: آیت ا...هاشمی رفسنجانی یک پشتوانه عاطفی برای رهبری بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به مسئولیتها و نقشهای مهم و درخشان آیت ا...هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن مرحوم پیش از هر چیز یک روحانی با ویژگی های ممتاز و متمایز بود که نقش بسیار موثری در مبارزات انقلابی ملت ایران داشتند.
ساجدی همچنین به نقش ایشان در خبرگان رهبری اشاره کرد و یادآور شد: عبور از دوران حساس و پرمخاطره پس از ارتحال امام خمینی (ره) یکی از دورانی بود که آیت ا...هاشمی در آن نقش موثری داشتند.
وی نقش آیت ا... هاشمی را در اداره مجلس خبرگان به منظور تعیین جانشین امام خمینی (ره) و رهبر جدید انقلاب غیر قابل انکار دانست و گفت: درگذشت آیت ا... هاشمی رفسنجانی به عنوان یار صدیق امام راحل (ره) و همچنین مقام معظم رهبری ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این مرد بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: امیدوارم روح آن بزرگوار با ائمه اطهار (ع) ، امام خمینی (ره) و شهداء محشور شود.
آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجکش **انتشار نصراله ابراهیمی
7287/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.