به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله زین العابدین قربانی روز یکشنبه در دیدار با دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در رشت بیان داشت: باید بتوانیم حقوق بشر را در سایه اسلام محقق کنیم چراکه این دین مبین، در رعایت حقوق بشر از همه ملت ها جلوتر است.
وی اظهار کرد: برخی موارد که در حقوق بشر آمده، متعلق به دوران جنگ جهانی دوم و مربوط به آن زمان است و نیاز به بروز شدن دارد.
وی با بیان اینکه هر چه در حقوق بشر آمده، وحی منزل نیست٬ ادامه داد: مسائلی در اسلام وجود دارد که برکت است و اسلام چیزهای تازه ای دارد که به بن بست نمی رسد.
امام جمعه رشت تصریح کرد: مسائلی در قوانین دنیا وجود دارد که ما هم قبول داریم اما بعضی موارد هم هست که با توجه به فرهنگ مان قابل قبول نیست.
دستیار رئیس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی نیز در سخنانی، بر ضرورت فراهم سازی زمینه شناخت شهروندان از حقوق شان تاکید و بیان کرد: آموزش حقوق شهروندی باید از سنین کودکی شروع شود.
الهام امین زاده افزود: کاری که در گیلان با روش هایی متناسب با سنین کودکان و نوجوانان در زمینه آشناسازی با حقوق شهروندی در حال انجام است، اقداماتی شایسته محسوب می شود.
وی اضافه کرد: کارهای الگویی خوب و ارزشمندی در زمینه حقوق شهروندی در استان گیلان انجام شده است.
الهام امین زاده دستیار رئیس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی ، همچنین امروز (یکشنبه) با محمدعلی نجفی استاندار گیلان دیدار و گفت وگو کرد.
شرکت در کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی، حضور در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی و همچنین شرکت در نشست نقش رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در گفتمان سازی حقوق شهروندی از برنامه های امروز امین زاده در سفر به گیلان است.
دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، شب گذشته (شنبه) در فرودگاه سردارجنگل رشت مورد استقبال محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، فرماندار شهرستان رشت و برخی دیگر از مدیران کل و رئیسان دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان قرار گرفت.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری فروردین ماه سال 92 در نخستین همایش انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفته بود: من اگر بار مسئولیت امور اجرایی کشور را برعهده بگیرم، منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کنم و معتقدم باید احساس برابری میان تمام مردم برقرار باشد.
رئیس جمهوری پنجم آذرماه سال 1392 نیز هنگام ارائه گزارش 100 روزه خود به مردم، از آماده شدن ویراست نخست منشور و در دسترس عموم قرار گرفتن آن در پایگاه الکترونیکی ریاست جمهوری خبر داد.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، اواخر آذرماه امسال منشور حقوق شهروندی با 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.