مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه کم فشار از عصر فردا (پنجشنبه) به سواحل جنوبی خزر است که بر این اساس تا پایان یکشنبه هفته آینده روند افزایش دما، کاهش رطوبت و در بعضی ساعت ها وزش باد گرم پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: گاهی طی صبح و شب، با شمالی شدن جریانات هوا، وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده ، شرایط برای وزش باد گرم در منطقه مساعدتر است.
غلامی از ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران خواست که از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری و به مرغداران نیز توصیه کرد که در ضدعفونی کردن محوطه مرغداری، داخل مرغداری و تنظیم دمای سالن و مصرف سوخت اقدام کنند.
وی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری، بعضی نقاط مه، اواخر وقت ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 15 درجه مربوط به منجیل و کمینه دما را با دو درجه زیرصفر مربوط به جیرنده عنوان کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 13 و صفر درجه ثبت شده است.
7294/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.