حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دین مبین اسلام نیز بر صرفه جویی در مصرف بیت المال و رعایت حال انسان های دیگر تاکید کرده و استفاده بیش از نیاز هر نعمتی، به منابع عمومی و مردم زیان وارد می کند.
وی اظهار کرد: معنی مصرف به اندازه، با استفاده کم تفاوت دارد و همواره به بهره بردن به اندازه مورد نیاز از هر نعمتی تاکید می شود و خداوند متعال اسراف کنندگان را دوست ندارد.
وی بیان کرد: گازی که مصرف می کنیم به بهای بیشتری توسط دولت استحصال و تامین می شود و ادعای اینکه به ازای هر اندازه مصرف گاز، پول آن را پرداخت می کنیم؛ توجیه منطقی و معقولی نیست و در استفاده از گاز و سایر انرژی ها باید نیاز هموطنان خود را ملاحظه کنیم.
حافظ نیا ادامه داد: اگر مردم شاخص های کارشناسان امر مبنی بر میزان مناسب دمای اتاق ها و سالن های اجتماعات را به خصوص در فصل زمستان رعایت کنند، در مصرف بهینه گاز و جلوگیری از افت احتمالی فشار آن تاثیرگذار خواهد بود.
او گفت: بهتر است زمانی که احساس می کنیم به مصرف زیاد گاز نیاز نداریم، استفاده از آن را کم کنیم تا با صرفه جویی در این نعمت، مشکلی برای سایر هموطنان نقاط دیگر کشور به وجود نیاید.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.