فرماندار انزلی گفت: مارهای غیربومی که در محوطه بندری و بلوار انزلی مشاهده می شوند، غیرسمی هستند.

فرماندار انزلی گفت: با نمونه گیری های انجام شده مارهای غیربومی که در محوطه بندری و بلوار انزلی مشاهده می شوند، غیرسمی هستند.

به گزارش جماران، اسماعیل میرغضنفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مشاهده مارهای غیربومی در محوطه بندری و بلوار انزلی گفت: مارها غیربومی و غیرسمی هستند و از 20گونه نمونه برداری شده مشخص شده که همه غیر سمی هستند. این مارها آبی هستند و این زمان از سال موقع زاد و ولد است.

وی ادامه داد: برای بررسی دقیق اداره محیط زیست و شبکه بهداشت موظف شدند ظرف یک هفته نسبت به بررسی های لازم اعلام نظر کنند.

میرغضنفری برای مقابله با مارهای غیربومی رویت شده در شهرستان تصریح کرد: ظاهر نامتعارف مارها ممکن است ایجاد وحشت و تشویش کند لذا برای حفظ آرامش مردم، شهرداری و آتش نشانی بندرانزلی با پشتیبانی اداره بنادر و دریانوردی نسبت به زنده گیری این جانوران اقدام کنند.

فرماندار انزلی همچنین خواستار نصب تابلوهای هشدار دهنده در محدوده موج شکن و بلوار ساحلی انزلی شد و گفت: محیط زیست ظرف یک هفته نتیجه تحقیق بر روی این گونه مهاجم را به صورت کتبی به ما اعلام کند و شبکه بهداشت و درمان نیز تهیه پادزهر گزارش احتمالی را در دستور کار خود قرار دهد تا شهرستان برای وضعیت احتمالی آماده باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری انزلی حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با بیان اینکه این مارها اغلب در محدوده محوطه بندری مشاهده شده اند، گفت: با همکاری محیط زیست استان بدنبال یافتن راه حلی برای رفع این مشکل هستیم.

دکتر بابک صیاد رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرنزلی نیز با بیان اینکه در گذشته این شهرستان سرم ضد مار گزیدگی یا (آنتی ونوم ) داشت اما به جهت اینکه مارهای موجود در اکوسیستم انزلی سمی نیستند این سرم ها مورد استفاده قرار نگرفت، گفت: اما با توجه به شرایط حاضر نامه نگاری ها برای دریافت این سرم انجام شده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان انزلی از وجود متخصصین عفونی بهره می گیرد و آمادگی دارد در صورت نیاز خدمات لازم را ارائه کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.