فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۷۰۰ تن نهاده دامی قاچاق در شهر رشت خبر داد.

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۷۰۰ تن نهاده دامی قاچاق به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در یک انبار در شهر رشت خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تشدید مقابله و مبارزه قاطعانه با مجرمان اقتصادی، احتکار، قاچاق و کالاهای اساسی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات همه‌جانبه از وجود انباری در حومه رشت مبنی بر عرضه خارج از شبکه قانونی نهاده‌های دامی توسط یکی از واردکنندگان مطلع شده و بررسی موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی با بیان اینکه پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته، انبار موردنظر شناسایی شد، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گیلان طی اقدامی مشترک با سازمان جهاد کشاورزی استان و هماهنگی قضائی به این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان به کشف ۷۰۰ تن نهاده دامی قاچاق شامل ذرت دامی و جو دامی در بازرسی از این انبار اشاره کرد و گفت: متهم ۵۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی اقلام کشف شده، بیش از ۱۷ میلیارد ریال است.

سردار ملکی تصریح کرد: بررسی‌های پلیس حاکی از آن است علیرغم اختصاص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای ورود نهاده‌های دامی، بعضی از افراد سودجو و فرصت طلب برای برخورداری از سود بیشتر مبادرت به اختفاء فروش با قیمت بیشتر و عرضه خارج از شبکه رسمی دولت می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.