دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز توزیع 640 تن روغن خوراکی در این استان خبر داد.

دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه تا کنون سهمیه های متعددی در مراحل مختلف برای ماه مبارک رمضان، محرم و صفر به ستان تخصیص یافته است، گفت: ۶۴۰ تن روغن خوراکی هم اخیرا به استان اختصاص یافته که توزیع آن از پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، فرهاد دلق پوش روز یکشنبه در جلسه تنظیم بازار استان افزود : از محل سهمیه های پیش بینی شده در مجموع یک هزار و ۲۰۵ تن موجودی روغن گیلان بود که مابقی آنها که نیز جذب نشده در حال پیگیری است و طی بازرسی های انجام شده روغن در کارخانه موجود است و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: مشکلی برای تامین روغن مصرفی استان درحوزه صنف، صنعت و خانوار نخواهیم داشت و برای گیلان از محل ذخایر راهبردی کشور ۴۰۵ تن مواد اولیه تامین شده است .

 وی عنوان کرد : بر اساس برنامه ریزی ملی اولویت توزیع برای فروشگاههای زنجیره ای است که در مجموع یک هزار و ۶۰۴ تن سهم استان از این منابع است.

وی اضافه کرد: همچنین از میزان رقم تعیین شده برای صنف و صنعت کشور ۹۵۰ تن روغن جامد سهم واحدهای صنعتی ما است و ۶۴۰ تن نیز سهم خانوارهای گیلانی می باشد که از هفته قبل دریافت آن توسط فروشگاههای زنجیره ای آغاز شده است.

 وی تصریح کرد: سهم شهرستان ها مشخص است که از ۳۵۰ تن سهمیه روغن شهرستان ها در مرحله اول تا کنون ۱۱۲ تن جذب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت برخورد جدی با هرگونه احتکار و گرانفروشی در استان ابراز داشت: روغن خام در کارخانجات گیلان موجود است و یکی از استان‌های دارای کارخانجات تولید روغن هستیم و می‌توانیم نیاز استان و شهرستان‌ها را در این حوزه تامین کنیم.

سید جلال الدین شکریه رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز با توجه به کمبود برخی از برندهای کشوری در استان پیشنهاد کرد : برای اینکه خانوارها بتوانند برند مورد نیازشان را با سهولت بیشتری در بازار پیدا کنند به رستوران ها و فست فودها تاکید شود که از روغن تولیدی داخل استان استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.