شبنم هادی نژاد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار هوای پایدار در منطقه است؛  بنابراین تا اوایل هفته آینده بیشتر آسمانی صاف گاهی با افزایش ابر و وزش باد، احتمال مه صبحگاهی و روند افزایش نسبی دما در استان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه امروز گاهی شرایط برای وقوع پدیده رگبار و رعد و برق در ارتفاعات شرقی استان مهیاست ، افزود : برای دو روز آینده تا روز یکشنبه ، شرایط برای افزایش دما بین ۴ تا هشت درجه سانتی گراد عمدتا روز شنبه  مهیاست.

وی تصریح کرد: بیشتر تغییرات جوی دو روز آینده و حداکثر تغییرات دمایی و وزش باد گردم طی همین مدت در آسمان استان مربوط به مناطق کوهستانی استان است  و براساس نقشه های هواشناسی کنونی، پیش بینی می شود که در مناطق جلگه ای افزایش دما کمتر از مناطق کوهستانی باشد ؛ ضمن آنکه وزش باد گرم نیز در مناطق جلگه ای را نخواهیم داشت.

هادی نژاد گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی ؛ آسمان استان برای روز جمعه صاف تا قسمتی ابری،  احتمال مه صبحگاهی،  افزایش ابر،  وزش باد و برای روز شنبه ؛ علاوه بر تکرار  شرایط جوی روز جمعه ،  افزایش نسبی دما و به تدریج افزایش باد جنوبی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی به بیشینه و کمینه دمای  استان طی شبانه روز گذشته  نیز اشاره و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته رودبار با ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و ماسوله با ۹ درجه بالای صفر کمترین دمای استان را به خود اختصاص داده اند.

هادی نژاد ، نوسانات دمایی شهر رشت را نیز بین ۲۶ و ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد.

 سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان  با اشاره به اینکه بارش ها در استان بیشتر غرب استان را طی شبانه روز گذشته تحت تاثیر قرارداده است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی با ۶.۱ میلیمتر مربوط به تالش بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.