یونس رنجکش عصر دوشنبه در جلسه کارگروه فنی بررسی طرحهای سرمایه گذاری استان گیلان افزود: در سال ۱۳۸۵ در سفر هیأت دولت وقت به گیلان ۷۱ منطقه در این استان از سوی هیأت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری به تصویب رسیدکه تاکنون به دلیل عدم شرایط لازم برای اجرایی شدن هیچکدام به سرانجام نرسید وحتی درخواست لغو و حذف بسیاری از آنها ارائه شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به عدم کارشناسی دقیق در خصوص شرایط مناطق نمونه گردشگری و جانمایی های مناسب و همچنین به دلیل تداخل مسئولیت،   شرح وظایف سازمانهای اجرایی مختلف و نبود قانون مشخص و تعریف وظایف به صورت شفاف، این مناطق نتوانستند در گیلان شکل اجرایی بگیرند.
وی ادامه داد : تا زمانی که سیاستهای این مناطق براساس شرایط حاکم در شرح وظایف و مسؤولیتهای  دستگاههای اجرایی مانند امور اراضی و منابع طبیعی و سایر سازمان های  مرتبط  بازنگری نشود،   عملیاتی شدن آنها غیر ممکن است.
رنجکش ادامه داد : این مشکلات موجب شده است تا بسیاری از طرح های سرمایه گذاری و متقاضیان طرح ها در عرصه های مورد نظر بلاتکلیف باشند و بخش قابل توجه ای از فرصتهای سرمایه گذاری منطقه از دست برود.
مدیر کل جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان تأکید کرد: تاکنون مصوبات مختلفی در کمیته ها وکارگروههای مختلف  و شورای برنامه ریزی استان گیلان در خصوص لغو، اصلاح وبازنگری این مناطق داشته ایم تا از ظرفیتهای گردشگری استان و اراضی مستعد به نحو شایسته تری استفاده شود.
رنجکش بهترین روش در اصلاح این مناطق را برگزاری نشستهای کارشناسی بین دستگاههای اجرایی مربوطه  دانست و گفت: باید با ارایه راهکارهای مناسب و تطبیق قوانین و دستورالعمل ها زمینه های جذب سرمایه گذاری و مدیریت عرصه ها مشخص شود.
به گفته وی، مناطق نمونه گردشگری در صورت اجرای صحیح می تواند تحت مدیریت واحد نقش مهمی در توسعه زیر ساخت های گردشگری و اجرای خدمات مرتبط داشته باشد اما در شرایط کنونی این مناطق قادر به تحقق سیاست های پیش بینی شده نیستند چرا که کار کارشناسی در تصویب آنها انجام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.