حسین خورشیدی روز چهارشنبه در جمعیت هلال احمر آستارا گفت: برگزار نشدن آئین های ترحیم متوفیان کرونا موجب فشارهای روانی و تنش درونی در بازماندگان شده است و طرح همدلی با خانواده های آنها تا پایان ماه رمضان اجرا می شود.

وی بیان کرد: جوانان جمعیت هلال احمر در این راستا با راه اندازی صفحات و گروه ها در شبکه های اجتماعی به ختم قرآن، مرثیه خوانی و نذر صلوات برای شادی ارواح متوفیان کرونا می پردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا هدف های این طرح را اظهار همدردی، پیشگیری از انزوای بازماندگان متوفیان کرونا، ایجاد فضای معنوی در ماه رمضان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در عمل به وظایف بشردوستانه اعلام کرد.

خورشیدی ادامه داد: در سه روز گذشته جوانان جمعیت هلال احمر آستارا ۶۰۰ ماسک و ۲۰۰ دستکش را با همکاری خیران تهیه و به شهروندان و کارکنان بیمارستان شهید بهشتی توزیع کرده اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۲۰۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است و هزار نفر در جمعیت هلال احمر آن عضو هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.