این چهره ماندگار فرهنگیان استان گیلان؛ در اسفندماه سال جاری خود به بیماری کرونا مبتلا شده بود اما با تمام وجود با عشق به دانش آموزان از طریق فضای مجازی در کنار سایر فرهنگیان از آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دست نکشید.

زهرا مجلسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه مدرسه ابتدایی ناحیه یک رشت شامل مدرسه حمزه رفعتی "دخترانه" و شهید لطفی و شهید ابراهیم نژاد رشت "پسرانه" به عنوان مراقب سلامت فعالیت دارم.

وی افزود : مراقبان سلام همگام با فرهنگیان آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس از اسفندماه، نسبت به آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با موضوعاتی از جمله "نه به دید و بازدید" و "نه به سفر،  سالم ماندن به خانه" اقدام کردند.

مجلسی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گیلان تاکنون در فضای مجازی ۳۰ کلاس آموزشی برای دانش آموزان داشتیم که آنان با دریافت این آموزش ها و انتقال آنها به خانواده هایشان در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا می توانند نقش آفرین باشند.

وی بیان داشت: کنترل بهداشت فردی دانش آموزان، بیماریابی و آموزش بهداشت، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر، موضوعات مربوط به کم تحرکی و چاقی دانش آموزان و معاینه مربوط به قد، وزن و ترسیم فیزیکی دانش آموزان از جمله وظایف مراقبان سلامت در مدارس است.

مجلسی با اشاره به جشنواره سفیران سلامت همزمان با شیوع ویروس کرونا با هدف کمک به در خانه ماندن دانش آموزان و خانواده‌ ها و به منظور حفظ سلامت جسمی و روانی، با موضوعات "نه به سفر و نه به دید و بازدید" و "در خانه ماندن" بیان داشت: با ارایه اثر در بخش گزارش های مردمی توانستم در این جشنواره برگزیده شوم ضمن اینکه ۱۱ نفر از دانش آموزان در مدارس یاد شده در رشته های خلاقیت، نقاشی و پیام کوتاه برگزیده شدند.

این چهره ماندگار فرهنگی گیلان با اشاره به فعالیت دانش آموزان در مدارس به عنوان سفیران سلامت خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان به عنوان سفیران سلامت، نقش مهمی در انتقال پیام های بهداشتی در بین همسالان خود دارند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.