سبحان الله علیپور، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۶۷ فقره تخلف اضافه تناژ بار از سوی پلیس راه استان گیلان کشف و برای اعمال قانون معرفی شدند، اظهار کرد: بررسی آمارها حاکی است که در سال گذشته به طور متوسط بیش از ۱۲۲ تخلف اضافه تناژ به صورت ماهانه در سیستم ثبت تخلفات اضافه تناژ ثبت و مشمول پرداخت جریمه شده است.

علیپور با بیان اینکه حمل بار اضافی به راه‌ها سبب تخریب محورهای مواصلاتی به خصوص راه‌های اصلی و شریانی گیلان و آسیب به ابنیه راه و به ویژه پل‌هایی می‌شود، افزود: افزایش تصادفات و تلفات رانندگی از جمله تبعات منفی دیگر اضافه بار است.

وی ادامه داد: جریمه‌های اخذ شده به هیچ وجه با آسیب‌های جدی که به راه‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی وارد می‌کند مطابقت ندارد.

سرپرست اداره کل راهداری گیلان از رانندگان وسایل نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار، ضمن سهیم شدن در ارتقای ایمنی تردد جلوی آسیب رساندن به سرمایه‌های ملی را بگیرند.

وی تصریح کرد: راه اندازی گشت‌های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه گیلان یکی دیگر از اقداماتی است که این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ همه ساله در دست اجرا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.