میرشمس مومنی زاده روز سه شنبه به مناسبت روز شورا ها (نهم اردیبهشت ماه) در جمع تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان رشت در فرمانداری افزود: نهادینه شدن مشارکت مردم در اداره کشور، شهرها و روستاها در قالب شوراهای اسلامی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ٢ دهه فعالیت و تجربه این شوراها در کشور عنوان کرد :طی این زمان،  فعالیت شوراها با فراز و نشیب ها، موانع و مشکلات زیادی مواجه بود که امید است به مرور نهال شوراها به درخت تنومندی تبدیل شود.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرو روستاها سرمایه معنوی ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتوانه ای برای اجرایی شدن سیاست ها و برنامه های نظام اسلامی ماست.

وی شوراهای اسلامی را نماد مردم سالاری و مشارکت مردم در اداره کشور و مدیریت شهرها و روستاها دانست و اضافه کرد: شوراها بازوان توانمند اجرایی برای مدیران در سطح شهرها و روستاها هستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه در قانون اساسی، ظرفیت ها، اختیارات و مسئولیت های مهمی برای شوراها دیده شده است،  بیان داشت: اگر از این ظرفیت ها برای ایفای مسئولیت ها استفاده شود می توان شاهد برکات زیادی بود.

وی ارائه آموزش های لازم به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را مهم دانست و خاطر نشان کرد: هر چه به موضوع آموزش به اعضای شوراها توجه شود، آنان توانمند و کارآمدتر می توانند به ایفای نقش شان بپردازند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اعضای شوراها باید به قوانین و دستورالعمل های اجرایی اشراف داشته باشند،  اظهار داشت: هر چه شوراها به قوانین و آیین نامه ها اشراف بیشتری داشته باشند می توانند کارآمدتر در خدمت مردم باشند.

وی بیان داشت: همچنین وقتی شوراها با یکدیگر تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند، کارآمدتر خواهند بود و به میزانی که تعامل شوراهای اسلامی با مسئولان اجرایی و سیاسی افزایش یابد،  می توان خدمت بیشتری ارایه داد.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در خدمات رسانی به مردم با توجه به ماموریت های دستگاه های اجرایی، بسیار مهم و تاثیرگذار است، اضافه کرد: نقش شوراها در خدمات رسانی و رفع مشکلات مردم در حوادث غیرمترقبه مهم است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به حوادث و رخدادهای سال گذشته شامل بارش سنگین برف، انتخابات و بیماری کرونا خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در همه این موارد به خوبی نقش آفرینی کردند.

وی درباره مصوبات شوراهای اسلامی و ارایه آن به فرمانداری برای بررسی اظهار داشت: رویکرد ما در این باره سختگیرانه نیست.

در این مراسم جمعی از اعضای شوراها تجلیل شدند.

تعداد اعضای شوراها در شهرهای شهرستان رشت ٤١ نفر و در ٢٨١ شورای روستایی در مجموع ٩٠٥ نفر است که از اعضا شوراهای شهر روستا در شهرستان رشت ۹۴درصد مرد و ٦ درصد زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.