به گزارش خبرنگار مهر، وحید پور حضرت، پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ماسال در فرمانداری این شهرستان ضمن قدردانی از کادر سلامت گیلان و شهرستان در مقابله با این ویروس، اظهار کرد: طرح ملی غربالگری در شهرستان ماسال با پوشش حدود ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

پور حضرت با اشاره به تشکیل مستمر نشست‌های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ماسال، افزود: مردم، اصناف و مسئولان در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا همکاری خوبی داشتند.

فرماندار ماسال در ادامه به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این شهرستان، گفت: اصناف و صنایع ماسال در اجرای این طرح همکاری داشته و کاهش شمار مبتلایان و جان‌باختگان گواه این ادعا است.

وی با ابراز نگرانی از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه‌ای در حوزه سلامت ماسال، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه‌ای در ماسال موجب شده تا ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با نگرانی همراه باشد.

لزوم توزیع عادلانه تجهیزات و امکانات بهداشتی

امام جمعه ماسال نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با دعا و توسل به خداوند متعال در این ماه ان شاء الله به زودی شاهد از بین رفتن این ویروس در جوامع بشری از جمله ایران اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام سید هادی موسوی به تلفات بالای انسانی با شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: اجرای طرح‌های مختلف اعم از طرح تحول سلامت در ایران سبب شد تا آمادگی بیشتری برای مقابله با این ویروس داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتراف جوامع بین المللی در اقدامات خوب ایران در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: در این مدت موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و این مهم توانست ایران را در مرتبه چهارم جهانی قرار دهد.

موسوی با بیان اینکه به نظر می‌رسد کرونا در ابتدا از سوی مسئولان جدی گرفته نشد، افزود: در روزهای نخست شیوع کرونا در ایران، تمام بار مسئولیت بر دوش وزیر بهداشت بود که سبب شد مدیریت بیماری کووید ۱۹ کمی سخت باشد.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه منابع اختصاص یافته در حوزه بهداشت و درمان، گفت: یک میلیارد یورویی که از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری برداشته شده باید در حوزه تجهیز بهداشت و درمان از جمله مناطق کم برخوردار هزینه شود.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه نوع نگاه مردم و جامعه جهانی به بهداشت و درمان پس از کرونا تغییر یافته است، افزود: باید مشوق‌های خوبی برای افزایش انگیزه کادر سلامت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.