طبق اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر   برف ، تمامی محور های مناطق کوهستانی و میان بند های این شهرستان را فرا گرفته است و ارتفاع برف در این مناطق بین ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر گزارش می شود.

 تعدادی از دامداران مناطق مختلف پره سر و رضوانشهر واقع در غرب استان گیلان در تماس با خبرنگار ایرنا، تأخیر و اختلال در کوچ بهاره را متأثر از برف و سرما طی این فصل در این شهرستان اعلام می کنند.

 این عده می گویند: وجود سرما و بارش های ناگهانی برف و باران های فصلی برای ما مشکل آفرین شده و این هوا برای بره های تازه متولد شده خطرناک است و   امکان دارد  در میانه های راه تلفات روی دست ما بگذارد.

  میثم نظری از دامداران مناطق پره سر که به مناطق میان بند کوچ کرده است گفت: مشکل اصلی ما هم اکنون مسدود بودن راه های دسترسی به اقامتگاه های فصلی است و همچنین سفید پوش شدن زمین از برف، تأمین علوفه را برای گوسفندان سخت تر کرده است.

 وی بیان کرد: برای جلوگیری از تخریب مراتع و زایشگاه های گیاهان و علوفه، ناگزیر به اقامت در میان بند ها و جنگل های منطقه تا اواسط خرداد ماه هر سال هستیم.

 نماینده دامداران رضوانشهر در این باره گفت: اگرچه بارش برف نسبتا سنگین در این ایام کار دامداران را سخت کرده است، ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست، هماهنگی های لازم برای پیشگیری از هرگونه خطر و حادثه احتمالی با دامداران و مسئولان امر بعمل آمده است.

 بیت اله کریمی افزود: در بعضی از نقاط این شهرستان، دامداران عزیز در فصل کوچ با انسداد محور ها و ریزش جاده های دسترسی به نشیمن گاه های فصلی خود مواجه هستند و در این این راستا از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استمداد می شود تا مساعدت لازم را در این زمینه بعمل بیاورد.

 وی افزود: برای تأمین آذوقه و نهاده های دامی نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است و چنانچه دامداران عزیز بخواهند این نیاز مندی های خوشان را برطرف سازند، شرکت تعاونی دامداران بصورت فوق العاده و تمام وقت آماده ارائه خدمت به آنان می باشد.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر هم گفت: با توجه به بارش برف در تمامی محور های کوهستان این شهرستان که هم اکنون ارتفاع برف در این مناطق بین ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر می باشد و نیرو های راهداری با بسیج تمامی امکانات در جاده ها حضور دارند و مشغول برف روبی هستند.

 مهندس یونس هوشمندپور افزود: طی روز های اخیر و با هدف باز گشایی مسیر ها و جاده های مناطق کوهستانی، بصورت مستمر  در حال ریزش برداری، ریگلاژ و تسطیح جاده ها در سطح روستاهای آق مسجد، گنگه لیوه، سیالرز، پوینه خوار، میانرود، موشه لکه، روشنده و سایر مناطق بودیم تا مردم در مواقع رفت و آمد با مشکل مواجه نشوند.  

 وی بیان کرد: خدمت به مردم هیچ وقت تعطیل نمی باشد و همواره و در همه شرایط در کنار مردم هستیم و برای بازگشایی و بهبود شرایط تردد در تمامی محور های کوهستانی و سخت گذر منطقه آمادگی لازم را داریم.

 رضوانشهر با حدود۸۰ هزار نفر جمعیت، ۱۲۰ روستا و ۲ بخش بنام های مرکزی و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و تعداد  ۸۰۰ دامدار با ۷۳ هزار رأس دام سبک و ۹ هزار رأس دام سنگین، عضو تعاونی دامداران این شهرستان هستند و دامداران غیر عضو نیز ۲۰۰ نفر می باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.