فرزاد توکلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت ۲ و نیم تا پنج بامداد امروز مشکل اینترنت خانگی (تلفن ثابت) در استان با اقدامات  فنی که در شبکه زیر ساخت در سطح ملی و در تعدادی از استان های کشور از جمله گیلان اجرا شد، مرتفع گردید.

وی  با بیان اینکه در پهنای باند استان مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد : از اول اسفندماه ۶۰ درصد به ظرفیت شبکه (پهنای باند) استان افزوده شده اما بدلیل افزایش حدود ۲۰ هزار مشترک طی یکماه گذشته مشکلات فنی برای ارائه سرویس در مخابرات استان ایجاد شد که هم اکنون این مشکل با اقدامات فنی صورت گرفته برطرف شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف اینترنت طی ایام شیوع کرونا در برخی بخش ها، تصریح کرد: در این مدت مردم از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتری استفاده کرده وبه طور طبیعی با حجم زیادی از درخواست ها در این حوزه مواجه شده ایم.

توکلی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند استان بیش از ترافیک شبکه بوده است، اظهار کرد:  در حال حاضر تمام سرویس دهنده های اینترنت مانند شرکت مخابرات، اپراتورهای تلفن همراه هنوز به این سقف ترافیکی نرسیده اند اما  درصورت رسیدن به این سقف مشکلی وجود ندارد و دوباره پهنای باند افزوده می شود.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مشترکان اینترنت تلفن همراه نیز افزود: در اینترنت همراه موضوع کمی متفاوت و گزارش ها مبنی بر کندتر شدن سرعت اینترنت است چنانکه در گذشته استفاده از اینترنت توسط مردم در ساعات مختلف روز متفاوت بوده و ممکن بود در محل کار خود و یا در دیگر مکان ها از دکل های مختلفی در  استان سرویس دریافت کنند و این تراکم دریافتی به نحوی بین دکل ها توزیع می شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به علت نیاز خانه نشینی مردم این تمرکز در مناطق مسکونی بیشتر است و دکل هایی که در این مناطق و در مجاورت منازل وجود دارد دارای ظرفیت محدودی بوده و باید برای رفع این مشکل اقدام به نصب دکل های جدید کرد که در  این زمان کوتاه، این کار غیرممکن است.

توکلی  افزود: البته اکنون با رفع مشکل اینترنت ثابت ADSL، تعداد قابل توجهی از مشترکان می توانند از اینترنت خانگی استفاده کنند که ترافیک ایجاد شده  از روی بستر اینترنت همراه نیز کم خواهد شد.

 اینترنت در گیلان بویژه در بخش تلفن های ثابت  از زمان ترغیب مردم برای در خانه ماندن و  تعلق گرفتن ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به بخش خانگی و نیز با راه اندازی  شبکه های آموزشی برای دانش اموزان و دانشجویان در استان دچار مشکلاتی شد.

اما موضوع آزار دهنده،   علاوه بر قطعی های مکرر و عدم توانایی در وصل، عدم پاسخگویی اپراتورهای مخابرات بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین با اشاره به مشکلات کندی شبکه دانش آموزی با وجود تغییرات اعمال شده تصریح کرد: کندی و اختلالات مربوط به شبکه دانش اموزی( شاد) مربوط به شبکه زیر ساخت و دسترسی استان ندارد.

وی گفت: مردم می توانند در صورت  مشاهده هرگونه مشکلی در ارتباط با تلفن، اینترنت، پست، پست بانک و دفاتر پیشخوان  برای رسیدگی به این مشکلات با سامانه ۱۳۵ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

اما مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات منطقه گیلان در پی تماس های مکرر خبرنگار ایرنا گفت: ما مجوز مصاحبه نداریم و از پاسخگویی در این باره سر باز زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.