دکتر حسین نحوی نژاد روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به هزینه سنگین اجاره بهای مهدهای کودک و عدم وجود درآمد این مراکز و خطر تعطیلی آنها از عموم مالکان مهدهای کودک درخواست می شود که به عشق کودکان این سرزمین به پویش همدلی بخشش اجاره بها مهدهای کودک استیجاری بپیوندند.

وی اظهار داشت: براسـاس مصوبات سـتاد ملی مبـارزه بـا یروس کرونا و ابلاغ دسـتور تعطیلی مهـدهای کودک، فعـالیت اجرایی این مراکز به صورت حضوری از اول اسفندماه ۹۸ به طور کامل متوقف شد که این امر آسـیب هایی نظیر از دست رفتن منابع درآمـدی این مراکز را درپی داشـت.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۹۰ درصـد مهدهای کودک استان استیجاری هستند و عدم توان پرداخت اجاره بهای آنها توسط موسسان  از جمله مشـکلات این بخش است.

وی اضافه کرد: پس از پایان شـرایط کنونی و بازگشت شـرایط به حالت عادی در مراسـمی از اقدامات ارزنده مالکانی که بهاین پویش پیوستند، متناسب با میزان مشارکت آنها در پویش با اهدای نشان حامی کودک با حضور مقامات استانی و کشوری تقدیر می شوند.

بر اساس آخرین آمار، ٤٨٦ مهدکودک و ١١ مرکز رفاه کودک و خانواده در استان گیلان فعال است که حدود ١٤ هزار کودک در آن نگهداری می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.