به گزارش خبرگزاری مهر، علی درجانی با بیان اینکه کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج به تقویم زراعی توجه داشته و خزانه گیری خود را بر اساس تقویم زراعی با مساعد شدن هوا آغاز کنند، افزود: کشاورزان برای اتمام شخم اول شالیزارها از بارندگی و آب‌های سطحی باید استفاده کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و کاهش دمای هوا، ادامه داد: کشاورزان برای آغاز عملیات خزانه گیری و نشاکاری برنج حتماً به تقویم زراعی که در اختیار مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها قرار گرفته توجه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: کشاورزان گیلانی از خزانه گیری در روزهای سرد و بارانی خودداری کنند و حتماً به اطلاعیه‌های هواشناسی و توصیه کارشناسی مراکز جهاد کشاورزی توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کشاورزان در پاکسازی انهار و کانال‌های آبیاری و محافظت از تأسیسات آبی در شرایط جوی پیشرو و همچنین اهتمام و توجه به آب گیری کامل آب بندان های موجود در روستاهای خود با بهره گیری از نزولات جوی پیشرو با شوراهای روستا و دهیاران و عوامل مرتبط همکاری کنند.

درجانی گفت: با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا توجه بیشتر به کشت مکانیزه موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه می‌شود مورد تاکید فراوان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.