بهنام ثابت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مجموع بازرسی های بعمل آمده از صنوف مختلف توزیعی، خدماتی و تولیدی در این شهرستان طی سال گذشته، ۱۰ هزار و هشتصد و پنج مورد می باشد که از این میزان ۸۴۶ متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 وی بیان کرد: پرونده های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی، محکوم به پرداخت یک میلیارد و دویست و چهارده میلیون و ۸۷۰ هزار ریال جریمه شدند.

 وی  با تفکیک این تخلفات اقتصادی افزود: از این میزان پرونده، ۱۶۰ فقره مربوط به صنوف نانوایی به مبلغ ۳۶۰ میلیون و ۱۶۴ هزار ریال، میوه فروشان با ۳۸ فقره پرونده به ارزش ۳۲ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال و مرغ و گوشت با ۶۸ فقره به ارزش ۸۷ میلیون و ۹۰۰هزار ریال می باشد.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رضوانشهر همچنین افزود: ۵۸۰ مورد پرونده مربوط به واحدهایی از قبیل خواربار، مصالح ساختمانی، ابزار یراق ساختمانی، لوازم یدکی خودرو و کشاورزی، مشاران املاک، علافان، خیاطی، کیف و کفش و لوازم خانگی می باشد که به میزان ۷۳۴ میلیون و ۱۳۸هزار  ریال جریمه شدند.

 ثابت با اشاره به نوع تخلفات صورت گرفته برای این تعداد پرونده  گفت: عناوین تخلفات مربوطه شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی، تداخل صنفی، اخفاء و امتناع و عدم ارائه فاکتور خرید می باشد.

وی با اشاره به همکاری سایر دستگاه ها برای پایش و کنترل قیمت ها گفت: طی این مدت ۱۸۴ مورد گشت مشترک با سایر دستگا ه ها برای این امر در سطح شهرستان صورت گرفته است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰واحد صنفی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.