به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با این ویروس در استان، اظهار کرد: باید از تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه مسئولان و دستگاه‌ها به ویژه کادر درمان و پرستاران تشکر و قدردانی کرد.

وی با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات این جلسات ستاد مقابله با کرونا خواستار همکاری همه دستگاه‌ها برای گذر از این شرایط شد و گفت: یکی از راهکارهای کنترل و مهار این ویروس کاهش تردد در معابر و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی است.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری مردم استان با مسئولان ستاد مقابله با کرونا و انجام توصیه‌ها، افزود: با توجه به شرایط امروز استان گیلان شهروندان باید همچنان در خانه‌ها بمانند و از حضور در معابر عمومی و تردد در سطح شهر جدا خودداری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با افرادی که این هشدارها و توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد شد، تصریح کرد: طرح محدودیت تردد برای خودرو با پلاک‌های غیر بومی تا ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت.

زارع با اشاره به اینکه با توجه به تسهیل در آغاز فعالیت برخی مشاغل تردد محدودیت تردد بین شهری در استان گیلان نخواهیم داشت، افزود: تعطیلی مشاغل پر خطر نیز همچنان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. اما مشاغل کم خطر می‌توانند فعالیت خود را از ۲۳ فروردین ماه آغاز کنند.

وی با بیان اینکه سازمان صمت و اصناف باید در این زمینه تمهیدات لازم را اتخاذ کنند، گفت: برخی از مشاغل با زندگی عادی مردم ارتباط دارند لذا نمی‌تواند فعالیت این مشاغل را تعطیل کرد لذا در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرستان‌هایی که دارای وضعیت عادی هستند می‌توانند با بررسی و دستور فرماندار فعالیت عادی خود را آغاز کنند، ادامه داد: از ۲۳ فروردین ماه نیز طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند آغاز می‌شود تمام فعالیت‌ها نیز از این تاریخ از سر گرفته شده اما باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از امروز بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت از حالت ایزوله خارج خواهد شد، اظهار کرد: بیمارستان صحرایی راه اندازی شده در محوطه بیمارستان رازی نیز از ۲۰ فروردین جمع آوری شده و در صورت لزوم می‌تواند به سایر استان‌ها منتقل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.