به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دلق پوش پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات ۵۷۹ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی در سال گذشته، گفت: این میزان صادرات با اقدام جهادی و به همت صادرکنندگان و تجار گیلانی انجام شد.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان گیلان و شرایط اقلیمی و جغرافیایی و همسایگی با کشورهای خزر و ارتباط با کشورهای اروپایی از این طریق اشاره کرد و گفت: گیلان ظرفیت‌های ترانزیتی ممتازی در مقایسه با سایر استان‌های دارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به مهیا بودن تمام امکانات و ظرفیت‌های ترانزیتی ممتاز از جمله زمینی، ریلی، دریایی و بندری برای حمل و نقل کالا و ماشین آلات، ادامه داد: گیلان به عنوان قطب صادرات غیر نفتی از صادرات محصولات سایر استان‌ها نیز استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان گیلانی ثابت کردند به رغم وجود شرایط بد می‌توان بهترین عملکرد را داشت، گفت: در این راستا تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های حرفه‌ای صادراتی که بتواند به مطالبات تولیدکنندگان به صورت منسجم در زمینه صادرات محصولات با کیفیت جامعه عمل بپوشاند و فضای ارزآوری مناسب ایجاد کند باید در دستور کار قرار گیرد.

دلق پوش با اشاره به صادرات ۵۱۸ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از بنادر استان گیلان اشاره کرد و افزود: هدف گذاری ما برای سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار بوده که از این سقف نیز عبور کرده ایم.

وی با بیان اینکه صادرات چمدانی از استان گیلان نیز بیش از ۶۱ میلیون دلار بوده که این تراز مثبت تجاری و افزایش رکورد صادراتی گیلان قابل تقدیر است، اظهار کرد: این موضوع سبب شده تا خواستار افزایش جامعه هدف و جذب سهم بازار بیشتر در کشورهای اوراسیا و اروپایی باشیم.

رئیس سازمان صمت گیلان تأکید کرد: کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، پاکستان و بلاروس عمده مقاصد صادارت کالا از استان گیلان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1400403
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.