حجت حاجی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این طرح را مقابله با شیوع و انتشار ویروس کرونا عنوان کردو افزود : به این منظور تمامی ورودی های این بخش نیز در مناطق دستک، دهنه سر سفیدرود و پل زیباکنار به منظور جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و مسافرین مسدود شده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات های ایست و بازرسی سلامت در محورهای ورودی این بخش عنوان کرد : در اجرای این طرح دهیاران و شوراهای اسلامی، نیروهای بسیجی و نیروی انتظامی مشارکت دارند.

حاجی پور در ادامه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش بندرکیاشهر اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار عدد ماسک توسط دهیاران منطقه تولید و در بین مردم مناطق روستایی این بخش توزیع شده است.

وی افزود: عملیات ها گندزدایی و ضد عفونی معابر عمومی مناطق شهری و روستایی در بخش بندرکیاشهر نیز همچنان توسط دهیاران، شهرداری و نیروهای مردمی با جدیت ادامه دارد ضمن انکه هشدارهای بهداشتی و پیشگیرانه نیز همه روزه به مردم اطلاع داده می شود.

وی اقدامات صورت گرفته در این بخش را در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر دانست و گفت: با توجه به اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان و همچنین مشارکت مردم، آمار تعداد مبتلایان به انفلوآنزا و همچنین ویروس کرونا در این بخش کاهش چشمگیری داشته است.

بخشدار بندرکیاشهر گفت: هم اکنون نیز مراکز درمانی و همچنین مرکز جامع سلامت در این بخش در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعه کنندگان هستند و وضعیت امکانات بهداشتی در منطقه نیز مطلوب است.

به گفته حاجی پور، کلیه بازارها و صنوف این بخش غیر از داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی، نانوایی ها و اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند، تعطیل اند.

وی افزود: از امروز نیز طرح غربالگری با حضور نمایندگان جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در ورودی ها به اجرا درآمده، ضمن آنکه پلیس راهور نیز طرح منع تردد خودروها با پلاک های غیر بومی را در این منطقه با جدیت انجام می دهد.

وی در پایان با اشاره به لزوم مشارکت مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از کلیه مردم انتظار است تا برای پیشگیری از شیوع این ویروس خطرناک و حفظ سلامت جامعه در منازل خود بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی یادآور شد: به این منظور مردم این بخش در تعطیلات ایام نوروز و همچنین روز طبیعت (سیزده فروردین) نمی توانند پذیرای مسافرین و گردشگران باشند.

بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن ۳۳  روستا دارای ۱۴ هزار نفر جمعیت شهری ۲۰ هزار نفر جمعیت روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.