مدیرکل گمرک آستارا اظهار کرد: با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز راه آهن آستارا، تجارت بین المللی از مرز ریلی این شهرستان رونق بیشتر خواهد گرفت.

رسول امیدی روز چهارشنبه اظهار کرد: ارزش کالاهای صادر شده در سال گذشته ۳۶ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۹۱ دلار و ارزش کالاهای وارد شده ۷۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۶۰۵ دلار بوده است.

وی کالاهای صادراتی را شامل لوازم خانگی، سرامیک، سیمان، میوه، سنگ و کلینکر و عمده کالاهای وارد شده را تخته ام دی اف و غلات اعلام کرد.

وی ادامه داد: گمرک بارانداز راه آهن آستارا از اوایل تیرماه سال ۹۷ فعال و در سال گذشته در بار انداز آن ۲۷ هزار و ۸۵۳ تن کالا توسط هزار و ۶۵۸ دستگاه کامیون حمل و نقل شده است.

مدیرکل گمرک آستارا اظهار کرد: با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز راه آهن آستارا، تجارت بین المللی از مرز ریلی این شهرستان رونق بیشتر خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و هم اکنون کالاهای وارداتی و صادراتی در بارانداز راه آهن آستارا بارگیری و تخلیه شده و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال ریلی آستارا به رشت و تکمیل کریدور شمال - جنوب، انتقال کالا به وسیله راه آهن از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خارج از ایران میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.