محسن علایی از بازاریان آستارا روز سه شنبه گفت: ترس از کرونا میزان خریدهای نوروزی را کم کرده است و برخی مواقع حاضر به فروش اجناس خود به قیمت خرید هستیم اما مشتری در مقایسه با مدت مشابه سال های قبل، بیش از ۵۰ درصد کم شده است.

وی اظهار کرد: تنوع اجناس و قیمت مناسب و پایین به خصوص پوشاک، حضور مشتریان را در آستارا فراهم می کند و امیدواریم با ریشه کنی بیماری کرونا رونق دوباره به بازار ساحلی برگردد.

وحید نعمانی از دیگر بازاریان جوان آستارا هم گفت: بسیاری از کالاها را اقساطی خریده ایم تا در آستانه نوروز با فروش آنها سود کنیم اما شیوع بیماری، وضعیت بازار را تحت شعاع قرار داده و خرید و فروش کاهش یافته است.

وی افزود: بازار ساحلی محل درآمد بسیاری از شهروندان این شهر مرزی است و ای کاش ساعت فعالیت آن، بعد از تعطیلات نوروز محدود می شد.

 عارف باباشپو عضو هیات رئیسه اتاق اصناف آستارا هم بیان کرد: ۱۰ بازرس اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت به صورت مداوم به کنترل قیمت و تخلف اصناف رسیدگی می کنند و تاکنون گزارش جدی از فروش با قیمت های نامتعارف ثبت نشده است.

وی اظهار کرد: طرح نظارتی نوروز ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و بر عرضه پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خوار و بار، شیرینی، گوشت قرمز، مرغ و میوه نظارت می شود.

باباشپور تاکید کرد: ساعت فعالیت اصناف بازار ساحلی برای پیشگیری از شیوع کرونا ۱۰ تا ۱۹ است و شهروندان گرانفروشی، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور و کم فروشی را با تلفن ۱۲۴ به اداره صنعت، معدن و تجارت یا با شماره ۰۱۳۴۴۸۱۹۷۶۷ به واحد بازرسی اتاق اصناف آستارا اطلاع دهند.

شهرستان آستارا با ۹۱هزار نفر جمعیت و حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازار ساحلی آن متمرکز شده، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.