فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه به بازرسان سازمان تاکید کرده ام که فروشندگان اقلام بهداشتی را به صورت محسوس و نامحسوس زیر ذره بین قرار دهند ، افزود: این محتکران مورد برخورد قاطع و قانونی قرار گرفته و   ۸۳۷ میلیون ریال جریمه شدند .

وی با اشاره به  کشف بیش از ۲۰۸ هزار عدد ماسک احتکار شده افزود : در بازرسی های مستمر از بازار ؛ پنج هزار و ۵۰۰ عدد دستکش و بالغ بر ۷۲۰ لیتر الکل کشف و  بدون هیچ چشم پوشی، بلافاصله پرونده تخلف آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت اعمال قانون ارجاع شد.

وی یکی از وظایف روزانه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت را بازدید و نظارت داروخانه های منتخب علوم پزشکی و تجهیزات پزشکی عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان توزیع انواع ضدعفونی کننده ها و ماسک؛ بازرسان این سازمان و نماینده وزارت بهداشت حضور دارند.
رئیس کمیسیون نظارت استان گیلان با اشاره به برخی کمبودها در زمینه اقلام بهداشتی در گیلان، یادآور شد: در چند روز گذشته تعداد ۱۰هزار و ۹۸۰ عدد اسپری ضد عفونی کننده و ۱۲۰ هزار پد الکلی و ۶۰ هزار ماسک در استان به صورت رسمی با نظارت بازرس این سازمان و نماینده وزارت بهداشت در داروخانه ها توزیع شد ، البته این آمار  غیر از مواردی است که توسط نیروهای مردمی به صورت خودجوش تولید و توزیع می شود.

وی با اشاره به استقرار بازرس مقیم در واحدهای تولید کننده اقلامی بهداشتی ؛   هدف از مستقر کردن بازرسان در واحدهای تولید اقلام بهداشتی را  کنترل و نظارت بیشتر بر زنجیره تولید و توزیع هدفمند آن با همکاری نمایندگان وزارت بهداشت  عنوان و تصریح کرد:  کانال توزیع این اقلام بهداشتی  نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی مشخص شده است.
دلق پوش با تاکید بر اینکه  کالاهای اساسی و  ذخائر این اقلام در انبارها و سردخانه های استان به میزان کافی وجود دارد، اظهار کرد: شهروندان به فروشگاه ها و بازار هجوم نبرند چراکه به اندازه چندین برابر کفایت استان کالاهای پرمصرف و اساسی عیدانه ذخیره سازی انجام داده ایم و تمهیدات تنظیم بازار نیز اتخاذ شده است.

۱۵ واحد تولیدی در حال حاضر ، اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در گیلان تولید می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.