دکتر محمدرضا نقی پور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا، مبنی بر موفقیت استان گیلان در شکست کرونا با توجه به آمار پنج نفر ابتلا به ویروس کرونا در روز گذشته و کاهش آمار مبتلایان نسبت به روزهای قبل از آن اظهار داشت : ما نباید قضاوت زودهنگام در گیلان برای شکست کرونا داشته باشیم زیرا سیر عفونت کرونا می تواند در فراز و نشیب باشد.

وی با تاکید بر اینکه کماکان توصیه ها برای شکست کرونا در استان گیلان باید جدی گرفته شود، افزود : اگر چه بارها از مردم خواسته ایم توصیه ها و بهداشت فردی را رعایت کنند اما به دلیل اهمیت این موضوع باز از آنان درخواست می شود که برای حفظ سلامت خود، خانواده و همنوعانشان به این توصیه ها توجه جدی داشته باشند.

این متخصص بیماری های اپیدمی در استان گیلان خاطر نشان کرد: تاکید ما به قرنطینه خوداختیاری است،  این نوع قرنطینه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بسیار موثر است بنابراین مردم با ضرورت توجه به توصیه ها با ما همکاری داشته باشند.

شرکت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا

نقی پور در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا و ضرورت شرکت مردم در این طرح برای غربالگری اظهار داشت: تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان شرکت کردند.

وی با یادآوری اجرای این طرح به دو صورت از طریق سامانه سلامت https://Salamat.gov.ir و دیگری به صورت تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با مردم اظهار داشت: افراد با ثبت نام در این سامانه، غربالگری می شوند و بر اساس علائمی که دارند، توصیه های لازم و در صورت لزوم اقدامات مورد نیاز انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.