ولی جهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  اقدام یاد شده بمنظور پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی افزود: حفظ سلامت بازدیدکنندگان، ارباب رجوع و کارکنان بسیار مورد اهتمام است و از این پس این اقدامات پیشگیرانه در موزه‌ها و اماکن تاریخی به طور مستمر انجام می‌شود.
موزه رشت دارای قدمتی در حدود ۷۰ سال و با زیربنای ۵۶۰ مترمربع از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده‌ است؛بخش مردم‌شناسی از صحنه‌های بازسازی شده از زندگی مردم و تندیس بومی گیلان تشکیل شده‌ است و بخش باستان‌شناسی موزه به اشیاء و آثار باستان‌شناسی کشف شده در نقاط مختلف گیلان به ویژه تپه‌های مارلیک رودبار، تالش، دیلمان  اختصاص دارد.
معاون میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد:  پذیرش بازدیدهای گروهی در موزه‌ها و مراکز گردشگری دولتی و خصوصی استان بنا به تصمیم کشوری انجام نمی شود؛ا ین تصمیم بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اتخاذ شده و تا اطلاع بعدی اجرایی است.
جهانی اظهار داشت : رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری از شیوع این بیماری به کلیه موزه‌ها اعم از دولتی و خصوصی، مراکز تاریخی و فرهنگی، پایگاه‌های ملی و جهانی، مراکز گردشگری و سایر زیرمجموعه‌های ذی‌ربط به صورت کشوری اعلام شده و موزه ها و مکان های گردشگری و خصوصی از پذیرش بازدیدهای گروهی اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی  منع شده اند.
وی گفت : تمهیدات لازم برای عوامل و کارکنان مجموعه‌های یادشده در نظر گرفته و نسبت به نصب علائم هشدار دهنده برای بازدیدکنندگان اقدام شده است.
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها،  موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.