به گزارش خبرگزاری مهر، بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» با صدور پیامی درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد «ابوالحسن خوشرو» تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

رهروان را گرچه دنیا مقصد است، هرکجا عشق است آنجا مقصد است… (شیون فومنی)

خبر درگذشت پیشکسوت موسیقی استان مازندران استاد ابوالحسن خوشرو موجب تأثر و تالم وافر گردید.

استاد ابولحسن خوشرو، «چاووشی خوان مازندران»، «امیری خوان» عاشقان سینه سوخته، «طالباخوان» دلدادگان غریب، «کتولی نواز» مردان و زنان پای در گل شالیزار، «نوروزی خوان» بهاران دلنشین، از معدود خوانندگان و نوازندگان محبوب استان مازندران بود که آثار موسیقایی اش جان و دل هر انسان بیداردلی را مسحور و مجذوب خود نموده است.

او انسانی متواضع و وارسته، خواننده‌ای صاحب سبک، «لله وا» نوازی بی بدیل و محقق و پژوهشگری فرزانه در عرصه موسیقی بومی و فولکلوریک مازندران بود که با اجرای اثرگذارترین آواها و نغمات شورانگیز، روایتگر افسانه‌ها، باورها، حماسه‌ها و رنج و شادی مردمی است که وی را «نماد موسیقی مازندران» می‌نامند.

از این هنرمند مردمی و خلاق، آثار شنیدنی و ماندگاری به یادگار مانده است که هر یک در اعتلا، پویایی و گسترش موسیقی غنی مازندران نقش بسزایی داشته است و به عنوان گنجینه و ذخیره معنوی، یکی از هویت‌های افتخارآفرین تاریخ موسیقی بومی و فولکلوریک استان مازندران محسوب می‌شود.

بنیاد فرهنگی «شیون فومنی» ضمن ابراز همدردی با خاندان محترم خوشرو به ویژه همسر گرامی و فرزندان برومند آن استاد سفر کرده، درگذشت توکای مازندران، استاد «ابوالحسن خوشرو»، را به جامعه موسیقی کشور به ویژه جامعه موسیقی استان مازندران و مازندرانی‌های هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.