ارسلان زارع جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به ادامه تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری و کارکنان به یک سوم در ادارات و سازمان ها  افزود: از مردم   می خواهم  تا  به غیر از شرایط  اضطرار و نیاز  از منزل خارج نشوند؛ چرا که مهمترین مولفه پیشگیری از این بیماری مراقبت های شخصی است.

وی با اشاره به تاکیداتش در  یک ماه قبل  برای راه اندازی بیمارستان های تالش و لنگرود  تصریح کرد:  در ماه گذشته پیشنهاداتی برای تجهیز این دو ساختمان دادم که رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعتبار برآورد شده برای تجهیز آن موافقت و دستور داده است.

 وی یادآور شد: وعده ای که در گذشته نیز برای تامین ملزومات و مایحتاج دانشگاه علوم پزشکی از سوی سازمان برنامه و بودجه داده شد، به موقع پرداخت شده است.

زارع یکی از در خواست های خود در جلسه ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری را   تسویه بدهی های پرسنلی دانشگاه عنوان و تصریح کرد: مقرر شد طی روزهای آتی این بدهی ها  پرداخت شود ؛ چرا که  کادر درمان خط مقدم مقابله با این بیماری هستند که لازم است به انواع مختلف حمایت های معنوی و پاداش های مادی جبران ایثارگرانه آنها را داشته باشیم .

وی اضافه کرد: ضمن اینکه درخواست های دیگری برای ارسال کیت های تشخیصی برای آزمایشگاهها و ملزومات محافظت شخصی داشتیم که قرار شد که تا امشب ارسال شود و  از فردا تست های مان در همین استان انجام می شود .

 زارع به گندزدایی شهرهای استان نیز اشاره و بیان کرد: تقسیم کار و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و از امشب گندزدایی شهرستان های استان آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد و بنا به ضرورتی که نیاز است به ویژه اماکن عمومی گندزدایی می شوند .

استاندار گیلان گفت: مسئولان سطح ملی و استانی همه تلاش خود را به کار  گرفته اند  تا آسیب پذیری مردم در برابر این ویروس کمتر شود .

وی از همکاری مردم و از تمامی کادر درمان برای همکاری در مقابله با این ویروس قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.