حجت الاسلام ولی عادلی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم مومن و خداجو و رعایت حقوق شهروندی آنان نماز جمعه این هفته رشت برگزار نخواهد شد.

وی به اسامی سایر شهرهای استان  که این هفته نماز جمعه در آنها برگزار نمی شود اشاره نکرد و آن موکول به تصمیم گیری نهایی نمود.

 اما امروز امامان جمعه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل هم در بیانیه ای مشترک اعلام کردند:اقامه نماز جمعه این هفته در این شهرستان ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و برگزار نمی شود. 

در این بیانیه تصریح شده است :از آنجا که حفظ جان آدمی قوت می گیرد دین به داد آدم می رسد و با تخفیف در اعمال و مناسک به او آرامش می بخشد .

حجج اسلام محمد علی کریمی و سید جواد سلیمانی امامان جمعه لاهیجان و سیاهکل عنوان کردند : طبق تصمیم وزارت بهداشت و رصد شورای تامین درباره مراقبت های مردم برای مهار ویروس کرونا به این نتیجه رسیدیم که نماز جمعه ۹ اسفند در لاهیجان و سیاهکل لغو شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امکانات ضد عفونی مناسب بامساجد این دوشهر وجود ندارد، آمده است : حفظ سلامتی در اولویت است و در آینده نزدیک با همراهی شما مردم ، کرونا را شکست خواهیم داد و از عموم مردم برای عدم برگزاری عذر خواهی می کنیم.

فرماندار انزلی هم امروز اعلام کرد که بر اساس تصمیم گیری انجام شده نماز جمعه شهرستان برگزار می شود.

 بیانیه ای هم از سوی ستاد نماز جمعه املش منتشر شده و طی آن اعلام گردید که در همین راستا نماز جمعه در شهرستان های رضوانشهر ، انزلی و لنگرود برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.