حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران در فرمانداری آستارا اظهار کرد: تیم های بازرسی به صورت شبانه روزی با هرگونه گرانفروشی، کم فروشی و احتکار کالا برخورد و دستگاه‌های مربوط برای مقابله با کرونا به اطلاع‌ رسانی عمومی، افزایش دانش شهروندن و ارائه آموزش‌های لازم اقدام کنند.

وی بیان کرد: اماکن ورزشی برای پیشگیری از بیماری کرونا تعطیل شده است و بازرسان صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی، تا اطلاع ثانوی قلیان سراها را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: ضد عفونی کردن سرویس های بهداشتی عمومی با همکاری شهرداری در دستور کار قرار گیرد و رسانه ها به آگاه سازی مردم در رابطه با پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کنند.

فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از  کرونا پیشگام باشند و اقدامات پیشگیرانه در آستارا، به عنوان یکی از مبادی مهم ورودی و خروجی کشور جدی گرفته شود.

رستم زاد افزود: سازمان های مردم نهاد جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی و انتقال اطلاعات از طریق دانش آموزان، دانشجویان به مردم برنامه ریزی و اقدام کنند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به ۴۳ نفر رسید.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.