حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آیین های ویژه عزاداری سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه گذشته در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان برگزار شد و امروز (چهارشنبه) نیز در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.

وی افزود: در این آیین ها که با حضور اقشار مختلف مردم و زائران در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برگزار شد، محبان اهل بیت در غم و اندوه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به سوگواری ، سینه زنی و مرثیه خوانی پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مراسم ، اطعام عزاداران از منابع موقوفات مرتبط و استفاده از ظرفیت خیرین از جمله برنامه های سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در امام زادگان است.

وی بیان داشت: همایش رهروان یاس نبوی ویژه‌ بانوان نیز عصر امروز چهارشنبه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

 اجرای طرح سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج و تبیین فضائل فاطمی از یکشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان آغاز و تا یازدهم ماه جاری ادامه دارد.

در اجرای این طرح ۲۹ مبلغ اعزامی از قم و ۲۲۰ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان همکاری می کنند، مبلغان اعزامی از قم در بقاع شهرستانهای آستارا، آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رودبار، رودسر، لاهیجان، لنگرود و ماسال اقدام به ترویج معارف اهل بیت (ع) می کنند.

از مبلغان اعزامی و بومی در برپایی خیمه های معرفت در طول ایام فاطمیه   شامل غرفه های پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره و ترویج وقف به ویژه تبلیغ وقف فاطمی، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و چند رسانه ای بهره مند خواهیم شد.

سوم جمادی الثانی سالروز  شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.