به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد لطیفی در جمع اعضای منتخب اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان  با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت در سالن اجتماعات مصلی این کلانشهر اظهار داشت:  در هشت سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ٣٦ هزار شهید دانش آموز در کشور تقدیم انقلاب اسلامی شد که افزون بر ١٦ هزار نفر از آنان عضو انجمن اسلامی بوده اند یا از طریق انجمن های اسلامی و در تعامل با سپاه پاسداران  به جبهه های حق علیه باطل شتافتند. 

لطیفی بیان داشت: در وصیت نامه های نورانی این شهیدان فرازهای الهام بخشی از توصیه ایشان به حفظ سنگر انجمن های اسلامی مدارس و فعالیت مجاهدانه در آن را شاهد هستیم، جنگ پایان یافت اما جهاد همچنان باقی بود.

وی اظهار داشت: انجمن های اسلامی در مقطع پس از دفاع مقدس فعالیت های خود در مدارس را جدی تر دنبال کرده و از سال ٧٩ با انتصاب حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این تشکل نورانی ، فصل جدیدی از فعالیت های انجمن های اسلامی آغاز شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: زمانی که از نقش آفرینی انجمن های اسلامی سخن می گوییم مرادمان بیان یک گزارش و عملکرد سازمانی نیست چرا که ما انجمن اسلامی را نه یک اداره و سازمان بلکه یک هویت منسجم تشکیلاتی برخواسته از خود انگیختگی دانش آموزان تعریف می کنیم که انتخاب می کنند تا در ذیل این سازماندهی تشکیلاتی با سایر دانش آموزان همراه شده و به نقش آفرینی در فضای مدارس بپردازند.

وی اضافه کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به برکت حضور نماینده رهبر انقلاب در اتحادیه ، گفتمان ها و برنامه هایی همچون تربیت حماسی، جنبش دانش آموزی، هئیت های دانش آموزی انصارالمهدی عج ، خیمه های معرفت، سرگذشت پژوهشی شهدای دانش آموز در قالب طرح همکلاسی آسمانی ، کنگره ها و بادواره های شهدای دانش آموز و .. را در دستور کار قرار داده است.

استان گیلان دارای حدود ٤٠٠ هزار دانش آموز است. ۱۰ هزار دانش‌آموز در ۴۰۰ انجمن‌ اسلامی مدارس این استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.