فرهاد دلق پوش غروب شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان در رشت با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال افزود: روزانه یکصد کالای اساسی در استان پایش و رصد می شود و قیمت آنها را به سطح ملی منعکس می کنیم.

وی اظهار داشت: ایام پایانی سال شرایط خودش را دارد از این  رو؛ باید تمامی دستگاه ها  در جهت نظارت و کنترل بازار رصد و پایش شود و در سطح عرضه مراقبت های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار، اظهار کرد: طی یازده ماه امسال  ۵۹ جلسه این کارگروه در مرکز استان برگزار شد که ۵۰۲ مصوبه داشته، در شهرستان ها هم ۷۱ جلسه کارگروه تنظیم بازار با ۴۷۵ مصوبه تشکیل شده و طبق ارزیابی های صورت گرفته در جایگاه برتر کشور قرار گرفته ایم.

وی در ادامه به تامین میوه شب عید گیلانی ها اشاره و  تصریح کرد: یک هزار و ۴۰۰ تن پرتقال و سیب برای شب عید پیش بینی شده که ۲۳۵ تن پرتقال از باغهای شرق گیلان در سردخانه ذخیره شده و در حال تامین سیب مورد نیاز از آذربایجان غربی هستیم که قیمت این میوه ها ۲۰ درصد از قیمت بازار ارزانتر است.

دلق پوش  ادامه داد: همچنین تاکنون ۸۰۳ تن شکر سفید تهیه و در  شهرستان ها توزیع شده؛ همچنین ۲۱۰ تن گوشت گوساله منجمد در فروشگاه به قیمت ۳۸ هزار تومان توزیع شده است.

دلق پوش ادامه داد: با توجه به افرایش نرخ بنزین، مصرف گاز مایع افزایش یافته که باعث کمبود گاز مایع در استان شده  و باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد:  باید با هماهنگی اتحادیه های مربوطه اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه انجام شود .

دلق پوش با تاکید بر ضرورت اختصاص گندم مرغوب به گیلان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ هزار تن گندم ذخیره داریم اما یکی از مشکلات،  کیفیت گندم وارده به استان است  که بر مرغوبت  نان تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه عدم الصاق نرخ کالا جریمه ۹۶ هزار تومانی بدنبال دارد، ادامه داد: صادر نکردن فاکتور نیز ۸۴ هزار تومان جریمه دارد.

وی  بازرسی های انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را  ۲۴۳ هزار و ۷۸۰ مورد عنوان و تصریح کرد:  این بازدیدها منجر به شناسایی ۱۰ هزار و ۷۳۷ تخلف به ارزش ۴۶۱ میلیارد ریال  شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰هزار و ۲۶۰ فقره تخلف به صورت تلفنی گزارش شده است ، اظهار کرد:   تعداد بازرسی های انجام شده از  واحدهای  تولیدی یک هزار و ۷۲۹ مورد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  افزود: بعد از گرانی بنزین دو هزار و ۸۵  مورد تخلف به میزان ۱۳ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال شناسایی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز  گفت:  تا پایان دی ماه، ۷۹ میلیون قطعه جوجه ریزی معادل ۱۳۴ هزار تن گوشت گرم انجام شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۲ درصد رشد داشته است.

علی درجانی افزود: قیمت جوجه یک روزه دو هزار و ۶۰۰ تومان است و  عرضه جوجه با قیمتی بیشتر از این تخلف محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.