مازیار غلامی غروب شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار سامانه سرد و ناپایدار در منطقه است ؛  بنابراین تا اواسط هفته جاری ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بعضی ساعت بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط شدید) و همچنین در ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است .

وی اضافه کرد: از عصر امروز تا اواخر وقت یکشنبه (فردا) بارش ها در برخی مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان استان برای روز یکشنبه (فردا) ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد ( در پاره ای نقاط شدید) ، کاهش نسبی دما و ارتفاعات بارش برف و دوشنبه نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد ، ارتفاعات بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

غلامی، بیشینه و کمینه دمای استان را نیز طی شبانه روز گذشته در رودسر با ۱۰ درجه سلسیوس و دیلمان با منفی یک درجه ( یک درجه زیر صفر ) عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان تصریح کرد : بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته ۹ و شش درجه ثبت شده است.

استاندار گیلان با اشاره به احتمال آبگرفتگی ، مه آلود بودن هوا و لغزندگی جاده ها از شهروندان خواست تا از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند ؛ ضمن آنکه رانندگان برای عبور از محورهای کوهستانی زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.