یونس رنجکش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برخی از طرح‌هایی که از سوی متقاضیان ارائه می‌شود، به دلیل عدم جامعیت و مشخص نبودن اهداف و برنامه‌ها در دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوزها با ابهام و مشکل روبرو می‌شوند.

وی اظهار کرد : در قوانین موجود روش‌ها و شیوه‌های صدور مجوز فعالیت برای طرح‌های سرمایه گذاری بطور شفاف مشخص است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند از ضوابط تخطی کند اما گاهی به دلیل عدم ارائه طرح جامع از سوی متقاضی و آگاه نبودن با برخی ضوابط مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ضعف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و راهنمایی صحیح در برخی دستگاه‌های اجرایی هم به عنوان دیگر موانع در مسیر تحقق سرمایه گذاری‌ها تاکید کرد : تدبیر مدیریتی یک اصل برای برون رفت از این مشکلات است.

رنجکش با تاکید بر اینکه هیچ قانونی برای قفل زدن بر توسعه تدوین نشده است، گفت : بلکه تمام قوانین برای توسعه پایدار مصوب و ابلاغ شده پس راهکارهای قانونی نیز برای دست‌یابی به برنامه ریزی‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای دیده شده است که باید با نگاه کارشناسی و تفسیر درست از آن‌ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری و هدایت صحیح متقاضیان برای استفاده از فرصت‌ها و تولید ثروت در کشور هستیم که معطلی سرمایه گذاری‌ها موجب فرار ثروت می‌شود.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با صدور به موقع مجوزها و هدایت متقاضیان زمینه استفاده صحیح از زمان و به نتیجه رسیدن طرح‌های سرمایه گذاری را فراهم کنند.

به گفته رنجکش، همچنین مدیریت یکپارچه و هماهنگ در صدور مجوزها موجب کاهش نارضایتی و افزایش بهره‌وری و به ثمر رسیدن طرح‌ها می‌شود.

گیلان با برخورداری از مواهب خدادی  بی شمار و پتانسیل های گردشگری، تولید، صنعت و تجارت، برخورداری از سه بندر منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی و همچنین هم مرز بودن با کشورهای حاشیه خزر و داشتن زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی دارای موقعیت های بی نظیر برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.