فرمانده سپاه آستارا شامگاه چهارشنبه در این آئین در حسینیه ولایت بازار ساحلی آستارا گفت: سردار سپهبد سلیمانی هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشت، تا اسلام را یاری و به مسلمانان جهان کمک کند و شهادت او باعث بصیرت بیشتر مردم شد.

سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: شهید سلیمانی، بزرگ مرد جبهه های ایثار و معمار جغرافیای مقاومت بود و رهبر معظم انقلاب، وی را به بزرگی ستوده و سرمایه جهان اسلام معرفی کرده است.

وی بیان کرد: خون پاک شهید سلیمانی، روح تازه ای به کالبد جامعه اسلامی دمید و جبهه مقاومت اسلامی، مستحکم تر از قبل در برابر استکبار چهانی خواهد ایستاد.

فرمانده سپاه آستارا گفت: سپاه، بازوی قدرتمند و مطیع رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است و انتقام خون شهید سلیمانی را خواهد گرفت و اولین ضربه را به آمریکای جنایتکار وارد کرد.

 آرمان ادامه داد: حمله مقتدرانه سپاه به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، ابهت آنها را در منطقه شکست و نظامیان آمریکایی برای در امان بودن، باید منطقه را ترک کنند.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ سردار سلیمانی و شهدای مقاومت از بخش های دیگر این آئین بود و بازار ساحلی آستارا که از مناطق اقتصادی و گردشگرپذیر این شهرستان است، در دومین روز عزای عمومی شهادت سردار سلیمانی، تعطیل بود و بازاریان در دسته عزاداری مردمی شرکت کرده بودند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.