در جریان این رقابت ها،  تیم داماش گیلان برابر حریف خود به برتری رسید، ملوان بندرانزلی در دیداری خانگی مقابل حریفش با نتیجه مساوی متوقف شد و تیم سپیدرود نیز در ادامه سریال های شکستش، هشتمین شکست متوالی را متحمل شد.

در این رقابت ها،  تیم فوتبال داماش گیلان در یک دیدار خانگی در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف تیم رایکا بابل قرار گرفت که در نهایت با نتیجه دو بر یک برابر حریفش به برتری رسیدتا مازیار ربیعی فر سرمربی جدید داماش، کارش را با پیروزی آغاز کند.

این دیدار حواشی هم داشت که مهمترین آن شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که تماشاگران حاضر در ورزشگاه یاد و خاطره این سردار دلها را گرامی داشته و بازیکنان داماش نیز با نثار شاخه گلی، به مقام شامخ آن شهید ارج نهادند.

دیگر حاشیه مهم این دیدار، تقابل دو مربی رشتی به عنوان سرمربیان تیم های داماش و رایکا بابل بود که یک طرف مازیار ربیعی فر به عنوان سرمربی داماش و طرف دیگر نیز علی نظرمحمدی سرمربی رشتی تیم رایکا بابل قرار داشتند.

ربیعی فر که طی هفته گذشته به عنوان سرمربی جدید داماش انتخاب شده در کادرفنی این تیم قرار داشت اما با کناره گیری سیامک فراهانی سرمربی این تیم، مسئولان باشگاه ربیعی فر را به عنوان سرمربی جدید داماش معرفی کردند.

علی نظرمحمدی که در چند سال اخیر و در چند دوره سرمربیگری تیم سپیدرود رشت را دراختیار داشت و تا چند هفته گذشته نیز به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم سپیدوردی ها قرار داشت، با کنار گذاشته شدن از این تیم، به عنوان سرمربی رایکا بابل انتخاب شد.

اما این تقابل مربیان رشتی را مازیار ربیعی فر به سود خود خاتمه داد تا علاوه بر اینکه داماش در اولین بازی دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول به پیروزی برسد،  ربیعی فر نیز در اولین تجربه سرمربیگری خود در داماش، طعم شیرین پیروزی را بچشد.

البته در  این بازی و در نیمه اول تیم داماش با حمایت طرفدارانش و تسلطی که بر بازی داشت در همان دقایق اول موفق به گلزنی شد که آزاد جعفرزاده بازیکن این تیم در دقیقه ۱۲ اولین گل تیم داماش را به ثمر رساند.

اما پس از این گل، تیم رایکا بابل برای جبران گل خورده حملاتی را روی دروازه داماش انجام داد تا در نهایت در دقیقه ۱۸ توسط امیرحسین یحیی زاده به گل دست یافت تا نیمه اول این بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز تیم داماش که از حمایت طرفدارانش برخوردار بود، حملات متعددی را انجام داد و در دقیقه ۵۸ نیز توسط میعاد یزدانی به دومین گل خود دست یافت تا در نهایت این دیدار را با نتیجه دو بر یک به سود خود به اتمام رساند.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول که در چند هفته پایانی دور رفت این مسابقات نتایج بسیار ضعیفی کسب و هفت شکست متوالی را متحمل شده بود،  در هفته اول از دور برگشت این رقابت ها در رفسنجان به مصاف تیم قدرتمند و صدرنشین مس این شهر رفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفش شد تا هشتمین شکست متوالی را تجربه کند.

البته در این دیدار تیم فوتبال سپیدرود رشت با یک ترکیب کاملا جوان وارد زمین شد و در همان دقایق ابتدایی جواد آقایی پور بازیکن این تیم می توانست دروازه تیم مس رفسنجان را بازکند اما در نهایت این بازیکن موفق به این امر نشد.

در ادامه نیز این تیم مس رفسنجان بود که به گل برتری دست یافت و مهرداد رضایی بازیکن این تیم در دقیقه هفتم و در یک غافلگیری و شلوغی در شش قدمی سپیدرود، به یک ضربه دروازه این تیم را باز کرد.

پس از به ثمر رسیدن این گل، بازیکنان جوان سپیدرود به مرور خود را از فشار بازی خارج کردند و توپ و میدان را در دست گرفتند و در دقیقه ۳۵ نیز جواد آقایی پور درون محوطه جریمه مس رفسنجان سرنگون شد که داور این دیدار اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و این تصمیم با اعتراض شدید نیمکت نشینان سپیدرود به خصوص نادر دست نشان سرمربی این تیم همراه بود.

در نیمه دوم دو تیم بدون تغییر وارد زمین شدند که سپیدرود در این نیمه با انگیزه بیشتر وارد زمین شد و در دقیقه دوم این نیمه بازهم یک خطا بر روی یاسر حاتم زاده درون محوطه جریمه مس رخ داد اما داور بازی اعتقادی به خطا نداشت و یک ضربه کرنر اعلام کرد.

سپیدرود نخستین مسابقه نیم فصل دومش را به مانند هفت بازی قبلی نیز با شکست پشت سرگذاشت اما آنچه که موجب امیدواری است بازی خوب و انگیزه بالای جوانان نادر دست نشان بود که در این مسابقه، صدرنشین لیگ را در خانه خود دچار دردسر کردند.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در هفته اول از دور برگشت این رقابتها ،  در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف تیم سرخپوشان پاکدشت رفت که در نهایت برابر حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک رضایت داد.

در این دیدار تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نتوانست از فرصت میزبانی خود سود برده و در نهایت با کسب نتیجه مساوی،  دو امتیاز حساس این بازی خانگی را از دست داد تا همچنان این تیم به همراه سپیدرودی ها، جزء تیم های انتهای جدولی قرار گیرد.

در جریان این دیدار گرچه تیم ملوان به دلیل میزبانی بازی را هجومی آغاز کرد اما تیم سرخپوشان پاکدشت در دقیقه ۴۰ توسط امیرحسین فشنگچی بازیکن باسابقه خود موفق به گلزنی شد تا نیمه اول این دیدار به سود تیم میهمان خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز تیم ملوان بر شدت حملات خود افزود تا از شکست خانگی بگریزد که در دقیقه ۷۹،  مهیار زحمتکش بازیکن تیم ملوان موفق شد دروازه تیم سرخپوشان پاکدشت را باز کند تا این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یابد.

تا پایان هفته هیجدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم،  داماش گیلان با کسب ۲۸ امتیاز در مکان هشتم، ملوان بندرانزلی با کسب ۱۷ امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با کسب ۱۶ امتیاز در مکان شانزدهم قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.