فرهاد دلق پوش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،هوشیاری و مساعدت شهروندان را در مدیریت بازار و قیمت ها بسیار مهم خواند و  افزود : اشاعه و فرهنگ سازی برای پیوستن به پویش مردمی "بدون قیمت نخریم "، موجب شکلگیری یک نظارت همگانی در بازار می شود و بدین منظور باید این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی تولید ،توزیع و عرضه را یک زنجیره بهم پیوسته دانست و گفت : هریک از این مولفه ها نقص و ضعف داشته باشد به تولید و اقتصاد لطمه وارد می شود؛ ضمن آنکه هدف نهایی هم حمایت از مصرف کننده با ارتقا کیفیت و مدیریت قیمت است.

دلق پوش  از مردم خواست تا برای حفاظت از حقوق شهروندی خود به این پویش  که با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر اعضا در سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان راه اندازی شده است، بپیوندند.

 وی عنوان کرد : مردم با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون قیمت، می توانند این تخلفات را به سامانه تلفنی۱۲۴ این سازمان و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه آغاز اغلب تخلفات صنفی با درج نکردن قیمت کالا و فقدان شفافیت در حوزه قیمتی است ، اظهار کرد : بیش از ۴۶ درصد تخلفات صنفی از ابتدای امسال تا کنون؛  مربوط به درج نکردن قیمت کالا بوده  است که باید به این موضوع توجه لازم برای کنترل و نظارت بهتر به بازار انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای تقویت و فرهنگ سازی این پویش از جمله فضای مجازی و حقیقی اتاق‌های اصناف، شهرداری ها و انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان سراسر استان تاکید و اظهار کرد : برای نهادینه کردن این موضوع همه نهادهای مرتبط باید پای کار باشند و بیش از گذشته با جدیت با متخلفان برخورد کنند.

  افزون بر ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.