ارسلان زارع پنجشنبه شب در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای کشور در رشت اظهار داشت: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی نشان از تاریخ کهن ایران زمین دارد که به یقین مروت ، جوانمردی و اخلاق را در اذهان جامعه تداعی می کند.

وی افزود: به طور حتم جامعه امروز بشری در سراسر جهان نیاز به ارتقاء شاخص های اخلاقی ، انسانی و کرامت بالای جوانمردی دارد که به دلیل همین ویژگی ها، این ورزش در ایران نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در روز خجسته ای که به نام روز رشت نامگذاری شده، در مراسم آیین افتتاحیه سومین دوره رقابت های ورزش زورخانه ای پیشکسوتان کشور در رشت حضور یافته و گیلان میزبان ورزشکاران پیشکسوت عزیز این رشته می باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین از تمامی دست اندرکان برگزاری این دوره از رقابتها تشکر و قدردانی می کنم و همچنین از مسئولان فدراسوین نیز تقدیر ویژه ای دارم که برای سومین سال متوالی میزبانی این رقابت ها را به استان گیلان سپرده اند. 

زارع در ادامه به حمایت های دکتر نوبخت از ورزش اشاره و خاطرنشان کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور نیز، بابت حمایت از رشته های ورزشی تشکر و قدردانی می کنم که یکی از این موارد، احداث زورخانه بین المللی در رشت است که با افتتاح این زورخانه، شاهد گسترش بیش از پیش این رشته ورزشی در گیلان خواهیم بود.

اجرای سرودهای محلی در وصف میرزاکوچک جنگلی و ایران، اجرای نمایش توسط هنرمندان گیلانی و اجرای نمایش ورزش زورخانه ای توسط تعدادی از ورزشکاران این رشته از مهمترین برنامه های آیین افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی پیشکسوتان کشور، از سوی مسئولان فدراسیون ، شال پهلوانی و لوحی به رسم یادبود به دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و ارسلان زارع استاندار گیلان اهداء شد.

در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی پیشکسوتان کشور که در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت انجام شد، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ، مجتبی جوهری رئیس فدراسوین ورزش زورخانه ای ، ارسلان زارع استاندار گیلان، مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان، کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان، روسای هیات های ورزشی گیلان، تعددی از مسئولان این استان و همچنین ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها حضور داشتند.

سومین دوره رقابت های ورزش زورخانه ای قهرمانی پیشکسوتان کشور از صبح امروز پنجشنبه با حضور حدود ۴۰۰ پهلوان از سراسر کشور در رشت آغاز شده که این مسابقات روز جمعه با معرفی تیم ها و نفرات برتر به کار خود خاتمه می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.