فریبرز خورشیدی روز دوشنبه گفت: پروانه ساخت مسکن معلولان، با همکاری خیران و سازمان نظام مهندسی صادر شده است تا از هزینه های معلولان متقاضی مسکن کاسته شود.

وی بیان کرد: آستارا به مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال نیاز دارد و از بخش خصوصی برای راه اندازی آن دعوت می شود و اداره بهزیستی در تجهیز آن مشارکت خواهد کرد.

خورشیدی ادامه داد: در تنها مرکز نگهداری معلولان جسمی بالای ۱۵ سال غرب گیلان در آستارا، ۲۳ معلول نگهداری می شود و ۹۰ میلیون ریال یارانه ماهانه برای آنها ناکافی است.

وی افزود: این مرکز با بخش های پزشکی، روانشناسی، فیزیوتراپی و ایزوله خدمات توانبخشی و مشاوره ارائه می کند و برای تامین هزینه های دارو، غذا و پرسنل به حمایت مسئولان و خیران نیاز دارد.

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: برای اشتغال معلولان نیز کارهای خوبی انجام می گیرد و تا پایان ماه جاری ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به معلولان متقاضی پرداخت خواهد شد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و ۷۰۰ خانوار این شهرستان از خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.